مدیر امور منابع آب شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران از لایروبی بخش‌هایی از رودخانه جاجرود با حجم عملیات خاکی بالغ‌بر ۳۵ هزار متر مکعب خبر داد و گفت: در عملیاتی ۱۰ روزه ظرفیت آبگذری رودخانه جاجرود به منظور جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۱۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴ 18 June 2023

به گزارش تابناک تهران، محمدرضا گیتی پژوه با اشاره به لایروبی رودخانه جاجرود اظهار داشت: انباشت رسوبات رودخانه‌ای و تخلیه نخاله‌های ساختمانی در داخل بستر و دهانه پل‌ها و کالورت ها علاوه بر کاهش ظرفیت آبگذری رودخانه جاجرود باعث عبور کُند سیلاب و بالا آمدن سطح آب شده است.

وی افزود: انباشت زباله و گل و لای در رودخانه جاجرود و محدوده جنوب شرق استان تهران سازه پل متقاطع رودخانه نیز تحت تأثیر قرار داده لذا لایروبی رودخانه با توجه به حساسیت این محور مواصلاتی و حجم زیاد تردد وسایل نقلیه از آن، به منظور جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی در دستور کار قرار گرفت.

مدیر امور منابع آب شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا در ادامه گفت: به منظور جلوگیری از بروز خسارت در زمان سیل و بارندگی با استفاده از ادوات و ماشین‌آلات سنگین به مدت 10 روز و با حجم عملیات خاکی بالغ‌بر 35 هزار متر مکعب نسبت به افزایش ظرفیت آبگذری رودخانه جاجرود در محل مذکور و متعاقباً کاهش مخاطرات سیلاب اقدام شد.

گیتی پژوه در پایان خاطرنشان کرد: این اقدام جزو مرحله دوم لایروبی مجاری آب‌های سطحی محسوب می‌شود و بخش اول مربوط به لایروبی نهر طبیعی علی خراط در محدوده شهرستان‌های ورامین و پیشوا، در فروردین‌ماه سال جاری انجام گرفته است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار