مراسم عقد ۴۵ زوج‌ جوان در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، در اتاق عقد آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۱۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹ 21 June 2023

به گزارش تابناک تهران به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) ۴۵ زوج جوان در اتاق عقد این آستان مقدس خطبه عقد خود را جاری نمودند تا در حریم حضرت سیدالکریم زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

این گزارش می افزاید: جاری شدن عقد یک زوج سودانی افغانستانی در این بارگاه ملکوتی از اتفاقات ویژه این روز مبارک بود.

در این گزارش آمده است: زوج های فراوانی در روزهای مختلف سال با مراجعه به اتاق عقد آستان مقدس واقع در صحن مصلی، جهت ثبت نام و رزرو آن اقدام می کنند تا زندگی مشترک خود را با استعانت از حضرت عبدالعظیم (ع) و در پناه این امام زاده عظیم الشأن آغاز کنند.

این گزارش آورده است: متقاضیان می توانند جهت اطلاع از شرایط استفاده از اتاق عقد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) با شماره ۵۱۲۲۵۵۸۲ تماس حاصل کنند.

به گزارش ایرنا، حرم شاه‌عبدالعظیم محل دفن حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری (جنوب تهران) قرار دارد، این اثر در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۳۴ با شمارهٔ ثبت ۴۰۶ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

حضرت عبدالعظیم (ع) مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم از عالمان سادات حسنی و راویان حدیث است که نسب او با چهار واسطه به امام حسن (ع) می‌رسد و زیارتگاهش در شهرری واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار