رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: میزان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در استان اصفهان ۹۹ و ۶ دهم درصد است.
کد خبر: ۱۱۱۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲ 21 June 2023

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در آستانه هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران گفت: سرقت مستوجب تعزیر (سرقت خرد) با ۱۰۸ هزار و ۱۶۶ فقره پرونده (معادل ۱۷ و ۴۷ صدم درصد)، اولین جرم کیفری است که بیشترین پرونده‌های قضایی را به خود اختصاص داده است.
حجت الاسلام اسداله جعفری افزود: در پرونده‌های تشکیلی سرقت‌های مسلحانه و جرائم خشن ۱۱ تا ۱۶ درصد کاهش داشته ایم همچنین بیش از ۲۰۰ مورد پرونده برای کودکان کمتر از ۱۶ سال وارد شده است.
وی اضافه کرد: دعوا و مطالبه خسارت هم با ۷۴ هزار ۱۵۵ فقره پرونده (معادل ۱۵ و دودهم درصد)، اولین جرم در پرونده‌های حقوقی را تشکیل می‌دهد و پس از آن ضرب و جرح و توهین است.
حجت الاسلام جعفری گفت: از پارسال تاکنون در این استان تعداد شعبه‌های تجدید نظر از ۴۰ به ۶۶ شعبه رسیده و ۶۲ قاضی اختصاصی جذب و ۲۳۸ نفر نیروی جدید بکارگیری و ۲۹۷ پست سازمانی قضایی و ۷۷۸ پست جدید اداری اضافه شده است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان در بخش دیگر از گفت و گوی خود با خبرنگاران با بیان اینکه کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری کل اصفهان در حدود یکسال گذشته ۲۵ جلسه تشکیل داده که در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است گفت: در این مدت دو هزار و ۵۳۹ درخواست عفو و بخشودگی برای هفت هزار و ۲۷۰ زندانی به این کمیسیون آمده است.
وی افزود: سه هزار و ۴۴۳ نفر مشمول عفو این کمیسیون و از زندان آزاد شدند.
حجت الاسلام جعفری افزود: در حدود یک سال اخیر، ۹ هزار و ۳۱۴ نفر از زندان‌های استان اصفهان آزاد شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار