سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه ۲۰ ورزشکار یزدی شانس حضور در مسابقات بازی‌های آسیایی دارند گفت: نمایشگاه‌ توانمندی‌های ورزشی استان یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۶ 25 June 2023
نمایشگاه‌ توانمندی‌های ورزشی استان یزد برگزار می‌شود

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، زهیر حاجی‌حسینی در نشست شورای عالی ورزش استان یزد با بیان اینکه در برنامه تحولی یزد نوین یکی از مأموریت‌های اصلی و اساسی که به ورزش و جوانان یزد واگذار شده بحث تشکیل صندوق حمایت از ورزش استان است، اظهار داشت: در این ارتباط جلسات مرتبط در دوره مدیریت قبلی برگزار و پیش‌نویس صندوق تدوین شده است.

وی طولانی بودن مسیر تشکیل صندوق و مشکل بودن اخذ مجوزهای لازم با توجه به اینکه صندوق ماهیت اقتصادی دارد را دو مشکل اساسی در این مسیر دانست و گفت: با توجه به اینکه مجمع خیرین ورزشی‌ساز را در سطح کشور و استان داریم، به جای صندوق همین مجمع را فعال کنیم و وجوهی که می‌خواهد در حوزه ورزش هزینه و خرج شود از طریق این مجمع انجام گیرد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با بیان اینکه نمایشگاه توانمندی‌های ورزشی استان یزد برگزار می‌شود گفت: در این نمایشگاه برنامه‌های مختلفی اجرا خواهد شد که از جمله در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و استعدادیابی در آن دیده شده است.

حاجی‌حسینی در ارتباط با زمان اجرای نمایشگاه توانمندی‌های ورزشی استان گفت: این نمایشگاه از 13 تا 16 تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنی برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری نهمین یادواره 400 شهید استان انجام گرفته و این یادواره 26 و 27 مرداد برگزار می شود و امیدواریم که امسال بتوانیم این یادواره را در بهترین سطح ممکن برگزار کنیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود به مناسبت این یادواره، یکی از معابر یا یکی از بوستان‌های شهر توسط شهرداری به نام شهدای ورزشکار نام گذاری شود و همچنین المان شهدای ورزشکار هم توسط شهرداری تهیه و نصب شود.

حاجی‌حسینی زمان این یادواره را مصادف با ابتدای صفر دانست و گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی برای این یادواره در نظر گرفته شده که مطابق با جدول زمان‌بندی اجرا می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با طرح پایش و ارتقای تندرستی زنان و دختران گفت: این طرح در سه مرحله معاینه پزشکی، ارزیابی ساختاری و عملکردی و شاخص های آمادگی جسمانی انجام می‌شود.

سرپرست اداره ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی سطح زندگی افراد، پیش‌بینی فعالیت‌های مستمر ورزشی با مربیان و متخصصان حرکات اصلاحی از جمله اقداماتی است که پس از پایش و به دست آمدن اطلاعات مورد نیاز انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم با همکاری هیئت‌های ورزشی و برخی ادارات مرتبط این طرح را انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار