جانشين انتظامي شهرستان ابرکوه هشدارهاي لازم پيرامون عوامل تأثيرگذار در کاهش تصادفات رانندگي را به شهروندان ارائه داد.
کد خبر: ۱۱۱۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳ 02 July 2023
هشدارهاي پليس ابرکوه پيرامون عوامل تأثيرگذار درکاهش تصادفات رانندگي

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، سرهنگ "عليرضا زارع" در راستاي ارتقاء آگاهي شهروندان با قوانين رانندگي و عوامل تأثيرگذار درکاهش تصادفات گفت: گاهي يک تصميم اشتباه پشت فرمان مي تواند آينده فرد يا افرادي را تيره و تار کند و حتي موجب مرگ آنها شود و يک تصادف رانندگي مي تواند عواقب تلخ و سنگيني در پي داشته باشد.
وي ادمه داد: بنابراين براي رانندگي ايمن تنها داشتن مهارت هاي ابتدايي رانندگي و کنترل خودرو کافي نيست بلکه لازم است با قوانين و اصول ايمني تاثير گذار درکاهش تصادفات رانندگي آشنا شويم که از جمله آنها رعايت فاصله ايمن با اتومبيل جلوئي است و اگر راننده خودروي جلويي ناگهان ترمز کند و شما فاصله ايمن را از خودروي جلويي رعايت نکرده باشيد احتمال برخورد و تصادف بيشتر مي شود.
جانشين انتظامي شهرستان ابرکوه افزود: هر راننده اي بايد قانون سه ثانيه را بداند و رعايت کند وقتي خودروي جلويي تان از کنار يک جسم ثابت مانند درخت يا تير چراغ برق عبور کرد به آرامي اعدادهزار و يک، هزار و دو و هزار و سه را بشماريد. اگر قبل از اتمام شمارش، شما هم به آن جسم رسيديد، يعني خيلي نزديک به خودروي جلويي هستيد و فاصله مناسب با آن نداريد و بايد فاصله مناسبي را اتخاذ نمائيد.به خاطر داشته باشيد در آب و هواي نامساعد و جاده هاي لغزنده بايد فاصله را دو برابر کرده و تا شش ثانيه بشماريد.
اين مقام انتظامي گفت: استفاده از چراغ راهنماي اتومبيل يکي ديگراز قوانين و اصول ايمني تاثير گذار درکاهش تصادفات است. آگاه نکردن ساير رانندگان از تصميمات رانندگي تان خيلي خطرناك است .راننده هاي ديگر نمي توانند حدس بزنند شما قصد گردش به راست داريد يا مي خواهيد تغيير مسير بدهيد. استفاده از چراغ هاي راهنما وسيله نقليه براي ايمني خودتان، سرنشينان، ساير رانندگان، موتورسواران، دوچرخه سواران و عابران پياده الزامي است.
سرهنگ زارع تصريح کرد: سومين عامل تاثير گذار در کاهش تصادفات، مانع نشدن از رواني ترافيک است.: رانندگي با سرعت بسيار کم گاهي مي تواند خطرناك تر از رانندگي با سرعتي کمي بيش از حد مجاز باشد. در مواقعي که ترافيک سنگين است و خودروهاي ديگر در مسير در حال عبور هستند، تغيير مسير مداوم و مانع از عبور ساير خودروها شدن موجب اتلاف وقت بيشتر مي شود، در حالي که حرکت منظم و پشت سرهم خودروها باعث رواني ترافيک مي شود.
زارع در پايان، رعايت سرعت ايمن و مطمئن، استفاده از آينه ها: بستن کمربند ايمني، توجه داشتن به جلو: رعايت نمودن حق تقدم از ديگر عوامل تاثير گذار در کاهش تصادفات دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار