زمینه سازی برای حضور دانش آموزان علاقه مند به زیارت اباعبدالله الحسین(ع) و شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی بصورت هدفمند در دستور کار قرار گرفته است
کد خبر: ۱۱۱۳۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷ 05 July 2023

 

به گزارش تابناک از گچساران، مدیر آموزش‌ و پرورش گچساران در آئین افتتاح فعالیتهای تابستانی با بیان اینکه غنی سازی اوقات فراغت و برنامه ریزی برای آن، فرصت مناسبی برای شکوفا شدن استعدادهای نهفته دانش آموزان و نوجوانان است گفت: اوقات فراغت یعنی این که دانش آموزی که درسش را خوانده است باید برای او شرایطی فراهم نمود که از آن برای رشد و تعالی خود استفاده کند و این استعدادیابی و شناسایی استعدادها وظیفه متولیان امور فرهنگی و آموزش و پرورش است و همه مدیران شهرستان نیز باید آموزش و پرورش را در این راه همراهی نمایند.

انوشیروان قیطاسی با تاکید بر شعار تربیت بدون توقف، بر لزوم کیفی سازی برنامه های غنی سازی اوقات فراغت، افزود: همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی شهرستان در برگزاری دوره های آموزشی، علمی، فرهنگی و ورزشی اوقات فراغت لازم و ضروری است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 26هزار دانش آموز بیکار در شهرستان وجود دارد ،اظهار داشت: تمامی مدیران مدارس باید با ایجاد و تشویق آنها به کلاس های اوقات فراغت از پرسه زدن در کوچه و پس کوچه های شهر جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد : بدون شک دانش آموزان هر جامعه سرمایه های گران بهای آن جامعه هستند که بی توجهی به آنها برای جامعه مشکلاتی بوجود می آورد.
قیطاسی با بیان اینکه از فرماندهی سپاه که همیشه همپای اموزش و پرورش بوده اند تقدیر و تشکر میکنم افزود : ولی به جرات میگویم دغدغه ای که امام جمعه محترم گچساران در مسائل فرهنگی و مشکلات دارند کمتر مسئولی دارد.
وی همچنین به جنگ ترکیبی دشمن و نفوذ از طریق فضای مجازی به داخل خانه ها اشاره کرد و بیان داشت: تغییر ذائقه نسل جوان به واسطه ظهور فضای مجازی کلید خورده است و باید برای مقابله با افسردگی و خمودگی دانش آموزان و بازگرداندن فضای نشاط به جامعه به ویژه در اوقات فراغت تلاش کرد و در این بین همدلی و هم افزایی و مشارکت همه نهادها و …را همگام با آموزش و پرورش برای ایجاد روحیه نشاط و فضا سازی می طلبد.

مدیر آموزش‌ و پرورش گچساران معتقد است که برگزاری کلاس های مفرح و هدفمند برای کودکان و نوجوانان می تواند علاوه بر ارائه آموزش های مختلف، این گروه سنی را از بسیاری از آسیب های اجتماعی در امان نگه دارد.

راه اندازی ۵۳۰پایگاه اوقات و فراغت در استان/برنامه ریزی جدی مدیران مدارس برای ۲۶هزار دانش آموز بیکار

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین اظهار داشت : ۵۳۰پایگاه اوقات فراغت با شعار تربیت بدون توقف در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

حجت دبیقی گفت: این تعداد پایگاه به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت و مهارت‌آموزی عقیدتی، حرفه‌ای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی دانش‌آموزان درهمه شهرستانهای استان فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به فراهم آمدن زمینه ارزیابی کیفیت خدمات پایگاه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت توسط دانش‌آموزان عضو گفت: چهارده دارالقران – چهارده کانون فرهنگی و تربیتی –چهل زمین چمن مصنوعی – تعدادی از مدارس و هنرستانها و مجموعه کانون پرورشی کودکان و نوجوانان در سطح استان پذیرای دانش آموزان عزیز در تابستان امسال هستند.
دبیقی افزود: اوقات فراغت به عنوان یک فرصت می‌تواند زمینه ساز پذیرش مسوولیت‌های اجتماعی و موجب رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان و نوجوانان شود.
وی بیان کرد : امسال قریب ۶۰ هنرستان در راستای مهارت آموزی دانش آموزان راه اندازی شد.
دبیقی گفت : در سال جاری برنامه ای تحت عنوان هفت در هفت یعنی هفت پنج شنبه هفت مناسبت با هدف اجرای فعالیت های متنوع فرهنگی و هنری مذهبی اجرایی شده است.
وی ادامه داد : زمینه سازی برای حضور دانش آموزان علاقه مند به زیارت اباعبدالله الحسین(ع) و شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی بصورت هدفمند در دستور کار قرار گرفته است.
دبیقی اظهار داشت : در سال گذشته ۱۵۵ پایگاه تابستانه فعالیت داشتند وامسال به دلیل استقبال والدین و خانواده ها مجوز ۲۶۳ پایگاه دیگرصادر شد .
وی اضافه کرد : مجدد با استقبال بیشتری مواجه شدیم که در این راستا ۵۳۰ پایگاه دیگر در سطح شهرستان ها و مناطق استان پیش بینی شد که دانش اموزان می توانند یا از طریق سامانه نورینو ثبت نام کنند و یا به نزدیکترین پایگاه به منزل خود مراجعه کنند و در هر یک از رشته های مورد علاقه خود شرکت کنند.
دبیقی با بیان اینکه ۱۶۸ هزار دانش اموز در سطح استان داریم گفت : برای ثبت دانش اموزان ۱۵ هزارنفر را پیش بینی کرده بودیم که تا کنون ۲۰ هزار در سامانه ثبت نام کرده اند و خوشبختانه ثبت نام همچنان ادامه دارد و در حال افزایش است .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ضعف در حوزه جذب دانش اموزان در اوقات فراغت طی دو سه سال اخیر را شیوع کرونا عنوان کرد و افزود : در ایام کرونا تمام پایگاهها تعطیل بود خانواده ها نگرانی داشتند ولی به لطف خدا ولی امسال نگرانی برطرف شده و استقبال خیلی خوبی در این مقوله شده است .

دبیقی عدم ایده های نو و جذاب رشته های متنوع را برای دانش اموزان را از دیگر ضعفها عنوان کرد و افزود : برنامه‌های پرورشی، فرهنگی منسجم، پرنشاط، هدفدار و متناسب با نیازها وعلایق دانش آموزان توسط مربیان تعلیم و تربیت در زمینه‌های مختلف برای پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت با تنوع بالا و ایده ای نو و جدید در استان پیش بینی شده است.
وی یادآورشد: نام نویسی از دانش آموزان برای شرکت در کلاس‌های تابستانی در مدارس، کانون‌های فرهنگی و تربیتی و سایر پایگاه ها همچنان در رشته های مختلف ادامه دارد.
دبیقی تاکید کرد: تابستان بهترین فرصت برای آموختن مهارت ها به دانش آموزان است که ضرورت دارد والدین به این مهم توجه کنند.
وی تأکید کرد: اوقات فراغت نقش بسزایی در پرورش و رشد ابعاد مختلف شخصیت دانش‌آموزان و شناسایی، هدایت و شکوفایی استعدادها و ابعاد شخصیتی آنان دارند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان خاطر تصریح کرد : تربیت تمام ساحتی و چند بعدی دانش آموزان از برنامه ها و اولویت های آموزش و پرورش و از اهداف سند تحول بنیادین است که این امر مهم در پایگاه های اوقات فراغت تابستان بیشتر مورد توجه است.

انتهای خبر/فاطمه کریمی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار