مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر اینکه تقویت آموزش های مهارتی مدارس استان در آینده دانش آموزان تاثیرگذار است گفت: آموزش در مدارس باید از حالت تئوری به مهارتی و عملی هدایت شود که این امر در گرو توجه بیشتر به جشنواره های عملی است.
کد خبر: ۱۱۱۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹ 09 July 2023

مسعود حمیدی نژاد امروز یکشنبه در همایش نهمین دوره دانش آموزان خوارزمی و دومین دوره المپیاد شایستگی محور هنرجویان فنی و حرفه‌ای در محل تالار طلائیه اهواز بیان کرد: متاسفانه اغلب دانش آموزان بعد از گرفتن دیپلم، مباحث دوره تحصیل را به خاطر نمی‌آورند که این موضوع یک اشکال و نقص در سیستم آموزشی است.

وی گفت: پارسال به طور جدی به این موضوع از سوی آموزش و پرورش استان پرداخته شد و با بازدید و بررسی نحوه آموزش در هنرستان‌ها، مشخص گردید که بیشتر آموزش ها به صورت تئوری است و دانش آموزان کمتر مهارت و آموزش عملی را فرا می‌گیرند.

حمیدی نژاد اظهار کرد: ضروری است که دانش آموزان را به سمت نوآوری و خلاقیت و گفت و گو کردن هدایت کنیم به همین دلیل جشنواره خوارزمی برای استعدادیابی و علاقمندی دانش آموزان به آموزش عملی برگزار می‌شود.

وی یادآورشد: نهمین دوره استانی جشنواره خوارزمی در ۱۳ محور برگزار شد که برخی از این محورهای بصورت ابتکاری بود و زمینه ای برای الگوبرداری در کشور را فراهم کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اهمیت پرورش خلاقیت دانش آموزان افزود: خلاقیت داشتن به ویژه برای دانش آموزان استعدادهای درخشان به عنوان جامعه نخبه دانش آموزی بسیار مهم است.

حمیدی نژاد ارتقاء خود باوری دانش آموزان خوزستانی را برای امکان رقابت با سایر استان‌ها را بسیار مهم دانست.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره " الف تا" ویژه معلم های نوآور و خلاق برای نخستین بار در کشور افزود: یک میلیون طرح به این جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۲۵۰ طرح برگزیده هستند و خوزستان ۱۰ اثر برگزیده در این جشنواره دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: جشنواره خوارزمی یک جشنواره مهارتی و عملی است که باعث می‌شود دانش آموزان صرفا به جای حفظ درس‌های خود به سمت مهارت آموزی هدایت و تشویق شوند.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار