بازدید بازرس کل استان از بخش های گلخانه‌ای
مدیرکل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد به اتفاق رئیس سازمان جهاد کشاورزی این از نزدیک در جریان تحولات در بخش تولیدات گلخانه‌ای این استان قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۱۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹ 09 July 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، محمد مهدی صالحی در بازدید از گلخانه‌های تولید بلوبری، کشت بافت و تولید پایه گل‌رز آخرین تحولات این حوزه و مشکلات تولیدکنندگان را بررسی کرد.
بازرس‌کل استان کهگیلویه و بویراحمد، دریافت تسهیلات بانکی، تامین مواد اولیه و نهاده‌های کشاورزی، پایانه‌های صادراتی و همچنین معافیت‌های بیمه‌ای را مهمترین مشکلات تولیدکنندگان گلخانه‌ای در این استان برشمرد و افزود: این مشکلات را به اتفاق کارشناسان تخصصی بازرس یادداشت کردیم و به زودی نشست‌ها و مکاتباتی در این زمینه خواهیم داشت.
صالحی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در اشتغال و معیشت مردم، تصریح کرد: این مشکلات را از زبان رییس سازمان جهاد کشاورزی هم شنیده بودیم، اما ترجیح دادیم از نزدیک و از زبان خود تولیدکنندگان بشنویم.
مدیرکل بازرسی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: گرایش به سمت تولیدات باارزش بالای اقتصادی همچون بلوبری و تولیدات دانش‌بنیانی از جمله کشت بافت، می‌تواند یک نشانه امیدبخش در این زمینه باشد.
صالحی تاکید کرد: دستگاه قضا و سازمان بازرسی هر اقدامی را در حمایت از چرخ تولید و ایجاد اشتغال خواهد کرد چرا که امنیت غذایی زیربنای هر امنیتی در این مرز و بوم است.
وی با اشاره به شعار مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: حمایت از بنگاه‌ها و واحد‌های تولیدی دز دستور کار بازرسی است و این بازدید‌ها به همین منظور انجام شده است.
در این بازدید، سید علی معتمدی‌پور نیز با تشریح آخرین تحولات و دستاورد‌های بخش کشاورزی گفت: اولویت کاری مدیریت ارشد جهاد کشاورزی، بر ایجاد و تقویت زیرساخت‌هایی، چون سردخانه، شهرک‌های گلخانه‌ای، آبزیان و دامپروری، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و زیرساخت‌هایی، چون تولید خوراک آبزیان، طیور و همچنین رویکرد تولیدات مبتنی بر دانش‌بنیان و نوآور بوده و با حمایت استاندار، وزارت جهاد و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی توفیقات قابل توجهی در دولت سیزدهم و در بخش کشاورزی رقم خورد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، پیشنهادات بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومانی بخش کشاورزی شامل پروژه‌های مطالعه‌شده و کارشناسی در سفر دوم دولت به استان را نشان از پویایی بخش کشاورزی و سازمان‌جهاد کشاورزی این استان دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار