جمعیت هلال احمر کردستان
  برگزاری دومین اردوی انگیزشی آموزشی کارآفرینی کسب و کارهای خانگی ویژه دختران طرح ملی یاس و اعضای فعال سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) به میزبانی جمعیت هلال احمر کردستان
کد خبر: ۱۱۱۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴ 22 July 2023

به گزارش تابناک کردستان، رئیس جمعیت هلال‌احمر در اختتامیه اردوی انگیزشی-آموزشی کارآفرینی کسب و کارهای خانگی ویژه دختران طرح ملی یاس(یاران آسیب‌ستیز) هلال‌احمر، بر حمایت از اجرای طرح و تداوم و توسعه آن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر پیرحسین کولیوند امروز ۳۰ تیرماه در مراسم اختتامیه اردوی انگیزشی-آموزشی کارآفرینی کسب و کارهای خانگی ویژه دختران طرح ملی یاس حضور یافت و ضمن گفت‌وگو با جوانان مشارکت‌کننده در طرح، از روند برگزاری دوره‌های آموزشی در روز اختتامیه بازدید کرد.

کولیوند همچنین در سخنانی با تسلیت ایام شهادت اسوه و ایثار و از خودگذشتگی؛ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، تاکید کرد: طرح ملی یاس با هدف توانمندسازی و ترویج فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی برای دختران خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد اجرا شد که در نوع خود، کار خیر و کم‌نظیری به حساب می‌آید.

کولیوند در ادامه سخنان خود، کار خیر را از اصول و اهداف هلال‌احمر برشمرد و گفت: در کلام‌الله قرآن در بیش از ۱۹۰ آیه به کار نیک و خیر اشاره شده و سرعت و سبقت در کار خیر و نیک، همانطور که در اذان و اقامه می‌گوییم، "حی علی خیر العمل: بشتابید به سوی کار خیر"، در دین و آیین ما سفارش شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر سپس با بیان اینکه اجرای طرح یاس از میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز شده، افزود: امیدواریم روز به روز این طرح و میزان کار خیری که در آن مشارکت داریم، توسعه یابد. امروز با همکاری مدیران هلال‌احمر در ۱۱ استان، نتایج اجرای این طرح به ثمر نشسته که این موفقیت، حاصل امید و ایمان به انجام کار در میان جوانان ماست.

وی در پایان تاکید کرد: هر حمایتی برای توسعه کار خیر و اجرای طرح یاس از سوی جمعیت هلال احمر لازم باشد، ما بدون شک آن را از طریق سازمان جوانان و شعب و مدیران عامل هلال‌احمر در استان‌ها انجام خواهیم داد و هرجا نقصی وجود داشته باشد با کمک هم آن را برطرف می‌کنیم. ‍

لازم به ذکر است که اردوی انگیزشی-آموزشی کارآفرینی در قالب طرح ملی یاس (یاران آسیب‌ستیز) به میزبانی جمعیت هلال احمر کردستان در سه دوره در استان‌های اصفهان، کردستان و گیلان با حضور ۱۴۰۰ نفر از اعضای جوانان هلال‌احمر برگزار و اختتامیه آن امروز ۳۰ تیرماه در اردوگاه شهید باهنر تهران انجام شد.

در این طرح طی دو سال اخیر با همکاری دانشگاه کارآفرینی تهران و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از هر استان یک نفر به عنوان تسهیگر باشگاه کارآفرینی انتخاب و در دوره‌های کارآفرینی، منتورینگ و کوچینگ کسب و کار، کارآفرینی و مدیریت کسب و کار از دانشگاه کارآفرینی شرکت و آموزش‌ها را در هر استان به گروه دختران طرح یاس ارائه کرده بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار