مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران، گفت: افزایش دما در این استان تا اواسط هفته جاری تداوم دارد و ماندگاری این گرما مورد انتظار است.
کد خبر: ۱۱۱۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ 22 July 2023

به گزارش تابناک تهران، مازیار غلامی مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران اظهار کرد: دمای هوا از روز پنجشنبه ۲۹ تیرماه در حال افزایش است و این گرمای هوا هر روز نسبت به روز گذشته یک درجه بیشتر می‌شود و تا اواسط هفته جاری تداوم هوای گرم و ماندگار این گرما مورد انتظار است.

وی با تاکید براینکه طی هفته جاری به هیچ وجه کاهش دما رخ نخواهد داد، گفت: روند افزایش دما با شیبی ملایم در تهران طی این هفته وجود دارد سپس بیشینه دما در دمای ۳۹ الی ۴۰ درجه ثابت می‌ماند.

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران ادامه داد: طی هفته جاری در نیمه جنوبی استان به‌ویژه ورامین، پاکدشت، پیشوا، قرچک بیشینه دما بین ۴۱ تا ۴۳ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود البته این افزایش دما در مناطق شمالی نسبتا کمتر است و افزایش دما در نیمه‌جنوبی بیشتر و چشمگیرتر خواهد بود.

غلامی درباره بیشترین دمایی که در تهران ثبت شده است، تصریح کرد: بیشترین دمای ثبت شده در شهر تهران ۴۳ درجه سلسیوس است و در صورتی که گرمای هوا از این میزان بیشتر شود، در آن صورت می‌توانیم بگوییم گرمای بی سابقه بوده و رکورد دما در شهر تهران شکسته شده است.

وی همچنین از وزش باد شدید تا خیلی شدید و خیزش گرد و خاک‌ محلی و کاهش کیفیت هوا خبر داد و افزود: در ارتفاعات به‌خصوص ارتفاعات حوزه کن، فیروزکوه، آبعلی و دماوند رگبار و رعد و برق در ساعت عصر و شب پیش‌بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار