سرمربی جدید تیم فوتبال گل گهر به تشریح فضای جدیدی که در آن مشغول به کار شده، پرداخت.
کد خبر: ۱۱۱۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰ 27 July 2023

به گزارش تابناک ورزشی، گل گهر با حضور مارینوس اوزونیدیس و تغییرات زیاد در بازیکنان ، به تیم دیگری تبدیل شده که حتی شاید در فصل جدید اهالی فوتبال را غفلگیر کند. این تیم با امیر قلعه‌نویی و خیل بازیکنان سرشناس و ترکیب کهکشانی هیچ توفیقی به دست نیاورد. سرمربی مشهور یونانی در فوتبال ایران به دنبال ماجراجویی جدید است.

 شاید تصوری که اهالی فوتبال ایران از شما به واسطه کار در لیگ یونان دارند، ارائه یک فوتبال بسته و استفاده از توپ‌های بلند باشد. چرا که قهرمانی تیم ملی شما در جام ملت‌های 2004، با استفاده از همین روش بود.

 

در آن سال قوی تر از تیم‌های دیگر نبودیم. اگر تیم وارد فاز حمله می‌شد شکست می‌خورد. برای همین باید روی ضدحملات بازی می‌کردند و این طبیعی است. من در لیگ قهرمانان اروپا مقابل تیم‌های بزرگ بازی کردم. جای استراماچونی را پاناتینایکوس گرفتم. دستیار او نیز بازیکن خود من بود. سعی می‌کنیم امسال بازی خوبی را ارائه بدهیم ولی سخت است که بخواهید فلسفه کاری را عوض کنید و کار جدید ارائه بدهید. انتظار ندارم در یک ماه همه چیز عوض شد اما تلاش می‌کنیم رفته رفته این اتفاق بیفتد.

 

ایراد بازیکنان ایرانی از نگاه سرمربی مشهور یونانی

 پس می‌توانیم بگوییم فلسفه کاری شما فوتبال بسته نیست.

نه، نیست.

بعد از مدتی که زیاد هم نیست، فوتبال و بازیکنان ایرانی را چطور می‌بینید؟

به همه آن‌ها خیلی احترام می‌گذارم. می‌دانم همه کیفیت خوبی دارند و خوب می‌جنگند. قصد داریم کارهای تاکتیکی‌مان را به فوتبال اروپا نزدیک کنیم. بازیکنانی داریم که بتوانند در سطح بالاتر و در اروپا بازی کنند. از نظر فردی توانایی بالایی دارند. باید فکرشان را به فوتبال و بازیکنان اروپایی نزدیک کنند. لازم نیست استایل خودشان را از دست بدهند اما باید تطبیق پذیری خودشان را بالا ببرند.

 لیگ ایران شاید به خاطر سبک فیزیکی، بسته و درگیرانه‌اش یکی از سخت‌ترین لیگ‌های آسیا باشد. خطا، جروبحث و جنجال در کنار خط زیاد است. آیا با این‌ها می‌توانید کنار بیایید و به عنوان مثال کنار خط عصبانی نشوید؟

این‌ها را می‌دانم. اولین چیزی که اینجا از آن خوشم نیامد این است که مدام زمین می‌خورند تا داوران خطا بگیرند. ما در تمرین این را برای بچه‌ها جا انداختیم که خودشان را زمین نیندازند. من به استایل ایرانی‌ها احترام می‌گذارم اما می‌خواهم فلسفه خودم را به تیم تزریق کنم. برای همین اینجا هستم. اگر قرار بود این را عوض نکنند یک مربی ایرانی می‌آوردند.

شما جانشین مشهورترین و پرجام ترین مربی ایرانی (امیر قلعه نویی) شده‌اید. شاید الان این انتظار از شما وجود باشد که ماموریت او را تمام کنید و یک جام یا حداقل سهمیه بگیرید. آیا این مساله شما را تحت فشار قرار می‌دهد؟

نه، من شرایط را می‌دانم. باید از او تشکر کنم که به تیم ملی رفت و من الان جایش را گرفته‌ام. اگر او اینجا بود من نبودم. فوتبال همین است.

 شاید ما عادت داشته باشیم که مربیان اروپایی و خارجی وقتی به ایران می‌آیند در بهترین حالت 2 سال بیکار بوده‌اند اما الان مربی در لیگ برتر است که در سطح خوبی از فوتبال اروپا مشغول به کار بوده، لایسنس سطح اول این قاره را دارد و تا همین فصل گذشته نیز مشغول به کار بوده، چطور شد فوتبال ایران را انتخاب کردید؟

این برای من خوب است. البته فلسفه باشگاه‌های ایرانی هم باید تغییر کند.در اروپا، در مورد فوتبال ایران بیشتر پیرامون مباحث اجتماعی و غیرفوتبالی صحبت می‌کنند. با این حرف‌ها سخت است که اروپایی‌ها به ایران بیایند ولی من که الان اینجا هستم و شرایط را می‌بینم، خوشحال هستم. احساس خوبی دارم ولی در کل برای اروپایی‌ها سخت. شاید به خاطر پروپاگاندا و دیدگاه منفی که ایجاد شده، اینطور باشد. من با چند بازیکن ایرانی مانند کریم انصاری‌فر کار کردم. با آن‌ها و همینطور افراد دیگر هم مشورت کردم. همه در مورد این تیم خوب و مثبت حرف زدند.

شما الان مربی را در کنار خود دارید که یکی از افراد خاص فوتبال ایران است. هادی عقیلی در فوتبال ایران تا به حال فعالیت جدی نداشته و حالا حضورش در گل گهر و کنار شما برای همه قابل توجه است.

اولا یک دفاع خیلی خوب دیگر می‌خواهم!(با خنده) به غیر از او با چند نفر دیگر هم صحبت کردم. دیدم دیدگاه‌های خوبی دارد و می‌تواند به من کمک کند. تجربه کافی دارد. جوان است. لایسنس‌های لازم را دارد. دوست دارد یاد بگیرد. بازیکنان و فوتبال ایران را هم می‌شناسد.

امسال رقیبان خیلی خوبی مانند تراکتور، سپاهان و پرسپولیس دارید. هدف شما در لیگ بیست و سوم فوتبال ایران چیست؟

اولین مساله این است که اگر بازیکنانی در سطح آن‌ها داشتیم می‌توانستیم رقابت کنیم. بعد از تکمیل لیست بازیکنان راحت‌تر می‌توانم در این مورد صحبت کنم اما الان لیستمان هنوز تکمیل نیست. مطمئنا می‌خواهیم رتبه بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم. می‌خواهیم قدم به قدم و پله به پله تیم را به سطحِ 3 تیم اول لیگ برسانیم. یعنی نسبت به سال گذشته یک پله بالاتر برویم و به رقابت تیم‌های اول برسیم.

منبع:فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار