نقدهای سردار شاکرمی زمانی درست به سیبل هدف می نشیند که ابتدا به ساکن عالمانه  تفکیکی از ناقد ،موضوع نقد و مورد نقد را داشته باشیم ،در غیر اینصورت بومرنگ نقد بعد از پرواز بازهم به سینه ناقد خواهد نشست .
کد خبر: ۱۱۱۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴ 26 July 2023

تابناک ایلام::فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام اخیرا در نشستی حول محور نماز که با حضور مدیران ارشد استان برگزار شد سخنان قابل تاملی را در خصوص مدیریت جهادی تبیین کردند .


سردار جمال شاکرمی در این نشست گفت :

در ایلام ظرفیت و استعدادهایی وجود دارد که می‌تواند در کشور تحول ایجاد ولی شاید این مورد همچنان تحقق نیافته است.

بدنه جریان انقلابی علی‌رغم اقدامات صورت گرفته از برخی عملکردها راضی نیستند و لازم است ضمن تبیین دستاوردها و عملکرد، اصلاحات اساسی به عمل آید.

مدیرانی که انقلابی هستند؛ ولی کارآمد نیستند یا مدیرانی که تکان نمی‌خورند و جهادی نیستند، نیاز است که جای خود را به افراد کارآمد دهند؛چون که این افراد به بدنه نظام اسلامی به‌جای خدمت، ضربه وارد خواهند کرد.

متاسفانه دیز چاپلوسی برخی مسئولان  در ارائه گزارش غیرواقعی بالاست و برخی مدیران با چاپلوسی، آمارهای خوب را  ارائه می‌دهند، در حالی که واقعیت‌ چیز دیگری است و همچنان مشکلات باقی مانده و در حالی که فقط آمارها بالا رفته است.

واقعیت‌ها در ایلام باید دیده شود واین مورد با گزارشات برخی مدیران متفاوت است یعنی اینکه واقعیت‌های محرومیت استان ایلام و مشکلاتی که در استان وجود دارد به درستی انتقال داده نشده است.

اراده تحول در کشور وجود دارد یعنی راس و سر مجموعه‌ فعال و جهادی  است ولی پاها متناسب حرکت نمی‌کنند و این مورد در خصوص ایلام صدق می‌کند یعنی اینکه همچنان حرکت جهادی و مدبرانه برای تحول‌آفرینی از سوی مسئولان کمتر وجود دارد.

سفر آینده رئیس‌جمهور به ایلام یک فرصت مناسب برای ایجاد تحول بنیادین در استان است و  نیاز به یک  انقلابی در حوزه خدمت‌رسانی، حل مشکلات، اعتبارات و کارهای جهادی است.

گاهی ارائه‌ها و گزارش‌ها خوب و رفت آمدها زیاد است؛ برخی از مدیران خوب بلدند که گزارش بدهند اما در میدان عمل ناکارآمد هستند.

فرصت‌ها زودگذر است ودر حال حاضر دو سال از عمر دولت گذشته در حالی که همچنان  بار محرومیت در چهره ایلام دیده می‌شود و لازم است در فرصت‌های باقی مانده اقدامات تحولی انجام شود

این سخنان فرمانده سپاه با واکنش های متعددی از سوی مخاطبین و نخبگان سیاسی و اجتماعی روبرو شد .

به هرحال قاطبه کنشگران رسانه ای و سیاسی استان که خود در جایگاه نقد عملکردی کارگزاران قرار گرفته اند ،نقد صورت گرفته از سوی فرمانده سپاه را نوعی فرار رو به جلو معنا کرده اند.

همه بر این باوریم که نقد مصلحانه بر پایه دلسوزی آن هم به همراه پیشنهاد سازنده نه تنها مذموم نیست بلکه در مسیر گشایش امور و بهبود وضعیت حکمرانی مطلوب قلمداد می شود .

جملگی موفقیت دولت سیزدهم در کاهش آلام مردم و جلب رضایت حداکثری مردم از کارگزاران نظام و اعتماد افزایی بین مردم را آرزو می کنیم و باید در تحقق آن همصدا و همگام باشیم.

اما این نقده زمانی درست به سیبل هدف می نشیند که ابتدا به ساکن عالمانه  تفکیکی از ناقد ،موضوع نقد و مورد نقد را داشته باشیم ،در غیر اینصورت بومرنگ نقد بعد از پرواز بازهم به سینه ناقد خواهد نشست .

سردار عزیز ! مردم سپاه را فرزند خود دانسته و سپاه نیز مردم را از خود می داند ،چرا که بیس مردمی بودن سپاه را همین رابطه دو سویه تشکیل داده است ،مشروط بر اینکه به مسیرهایی قدم گذاشته نشود تا خدایی نخواسته مردم سپاه و بسیج را مقابل خود احساس کنند!

سردار گرانقدر ! زمانی نقد به هدف می نشیند که اهداف نقد و موضوع نقد برای مردم باشد و مردم آن را یک دلسوزی برای خود بدانند ،در غیر اینصورت نقد شما ،کارکردی غیر از فرار رو به جلو معنا نخواهد شد.

مردم عقل دارند ،شعور دارند سواد رسانه ای دارند و به مدد عصر اطلاعات و تکنولوژی زیر هر سقف خانه ای چندین تحلیلگر سیاسی و اجتماعی ،بصورت شبانه روزی سخنان و رفتارهای مدیران خود را تحلیل و تفسیر می کنند

حال چنانچه بنای نقد شما بر مصلحتی به نفع مردم محاسبه شود ،ما هم با شما همنوا می شویم ،به همان اندازه که شما می توانید همه را نقد کنید و به کسی پاسخگو نباشید ،ما هم انتظار داریم نقد را از شما آغاز کنیم ،مشروط بر اینکه ما هم به اندازه شما در پشت سپر امنیتی قرار گرفته و کسی متعرض ما نشود!

پس جناب سردار شاکرمی ! دز چاپلوسی مدیران هر اندازه ای باشد، شما باید این گزاره را شفاف کنید که ریشه چاپلوسی و ریاکاری مدیرانی که از آنها یاد کرده اید، کجاست ؟ چرا مدیران چاپلوس بار آمده اند ؟ ایا غیر از این است برخی برنامه ها و امتیازات در نظر گرفته شده خود عامل اصلی شکل گیری ریا و اخلاق چاپلوسی شده است ؟

مگر شما مسول تربیت کادر انقلاب نبوده اید ؟ مگر میلیاردها تومان اعتبار صرف اجرای طرح های تربیتی ، بصیرتی و فرهنگی نشده است !؟ پس اگر مدیران بر خلاف انتظار از آب در آمده اند و گزارش کذب می دهند یا دز چاپلوسی آنان بالاست،مقصر اصلی خود شما هستید نه مدیران دولتی !اگر هم خوبند و با مدیریت جهادی در مسیر خدمت به مردم قرار دارند باز هم مردم ممنون شما خواهند بود

سردار عزیز ! نیک می دانیم با شکل گیری دولت سیزدهم ،سهم خواهان مدیریتی هر کدام لیست خود را به مدیریت ارشد استان ارایه دادند و شما و همکارانتان در شهرستان ها بیشترین نقش را در انتصاب مدیران ایفا کردید ،اگر‌خوبند یا بد ، اگر یک پایشان می لنگد یا همراه با سیاست های دولت دوندگی دارند ، دست پخت شما و کسانی است که در گزینش و نصب آنان مداخله مستقیم داشتند !

صرفنظر از حضور عزیزان سپاه در قرارگاه های امنیت غدایی وزارتخانه های حساس اقتصادی ،واضح است که تعداد زیادی از برادران عزیز سپاه و بسیج به مدیریت اجرایی کوچ کرده و در همین استان بیش از نیمی از فرمانداران استان بعنوان خاکریز اول اجرایی و سیاسی از بین عزیزان سپاه منصوب شده اند، مگر مدیران پایینی که همنوا با مدیران بالایی نبوده  و یک پایشان چوبی است  وحائز چاپلوسی و دروغ شده اند ،ازجنس شما نیستند ؟ چرا با این نوع نقد اصلی ترین رکن انقلاب و نظام را زیر سوال می برید ؟ مردم به کی باید اعتماد و تکیه کنند ؟!

 امروز سپاه پاسداران در تمامی ساحت های جامعه صاحب نقش است ،حضور قرارگاههای سازندگی سپاه در تمامی حوزه های عمرانی ،آبرسانی ،جاده سازی و پل سازی و سد سازی نمودی از حضور جهادی برای محرومیت زدایی از رخسار تکیده جامعه است ،تیر نقد شما دایر بر ضعف خروجی ها اول بر سینه خود شما خواهد نشست !چه کسی باید پاسخگو باشد ؟ چرا جای متهم و شاکی عوض می شود؟

پس اگر کوتاهی ،کم کاری یا عدم همراهی از سوی مدیران مشهود است که شما به آن دست یافته اید ،بدون اغماض باید گفت بجای انتقاد از دیگران اول خود پاسخگو باشید .

حقیقتا نمی شود خود سیاستگذار امور مدیریتی باشید ،مدیران از فیلتر گزینش شما خارج شده یا بصورت مستقیم یا غیر مستفیم در شناسایی و نصب آنان تاثیر گذار باشید ،اما خودشما هم به موضوع نقد داشته باشید .

نمیدانیم ریشه نفدها در کجاست ،اما بعنوان نماینده افکار عمومی بر تلاش شبانه روزی مدیر ارشد استان گواهی می دهیم ،عرق ریزی او برای رقع مشکلات در گرمای بالای ۵۰ درجه را شاهدیم ،اگر آنگونه که شما عنوان می دارید، جایی هم پای  مدیر پایین دستی می لنگد یا گزارش کذب می دهد ،یقه را اشتباه نگیرید ،یقه کسانی را بگیرید که مشورت درست ندادند یا زمینه حضور چنین مدیران احتمالی در سپهر مدیریت را فراهم آورده اند،

پس خود هم نقد پذیر باشید و برای خیر و صلاح جامعه و تحقق اهداف والای شکل گیری تمدن ایرانی اسلامی و ارایه آن بعنوان الگویی موفق ، اصلاح را از درون خود آغاز کنید ،اگر می دانید نیروها معرفی شده به دولت توان تحقق شعار مدیریت جهادی و انقلابی را ندارند ،به ماموریت آنان خاتمه دهید و زمام امور را به دست جوانان متعهد و متخصص و کارشناسی بدهید که هیچگاه فرصت بالفعل سازی اندوخته های مدیریتی را کسب نکرده اند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار