رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی از دستگیری فردی که در پوشش خرید لوازم خانگی با ارائه رسید پرداخت جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵ 30 July 2023

به گزارش تابناک تبریز، محمدتقی سلطانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با وصول شکایات تعدادی از شهروندان تبریز مبنی بر کلاهبرداری با ارائه رسید جعلی از آنها، بررسی موضوع و رسیدگی به پرونده‌ها در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارآگاهان با بررسی پرونده‌های موجود و تحلیل اطلاعات و داده‌های به دست آمده متوجه شدند کلاهبرداری‌ها توسط فردی به صورت جداگانه انجام گرفته است که با تعقیب و مراقبت لازم و ردزنی اطلاعاتی، متهم  در عملیات پلیسی دستگیر و به پلیس آگاهی دلالت شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات به عمل آمده تعداد ۱۰ فقره پرونده کلاهبرداری به ارزش ۴ میلیارد و پانصد میلیون ریال با شیوه و شگرد استفاده از رسید جعلی پرداخت الکترونیکی که از طریق برنامه نصب شده در گوشی خود تهیه و به مال‌باختگان ارائه می‌دادند از متهم کشف و در ادامه تحقیقات ۴ مالخر شناسایی و دستگیر و پس از تکمیل تحقیقات جهت رسیدگی به دادسرا معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان از شهروندان خواست در معاملات صورت گرفته و استفاده طرف مقابل از رسیدهای پرداخت الکترونیکی برای دریافت کالا و پرداخت وجه، قبل از مطمئن شدن از واریز وجه به حساب خود  از تحویل کالای خودداری نموده تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :