صنایع کشاورزی استان فارس با جذب ۷۲۴ میلیارد تومان رتبه نخست کشور شد .
کد خبر: ۱۱۱۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 01 August 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: زیر بخش صنایع کشاورزی فارس با جذب بیش از ۷۲۴ میلیارد تومان تسهیلات برای ۸۲ واحد صنایع تبدیلی و غذایی، رتبه نخست کشور را کسب کرد.

محمود باصری با اشاره به اینکه رتبه اول صدور مجوز سردخانه و صدور مجوز‌های صنایع کشاورزی در بین استان‌های کشور نیز به این استان اختصاص یافته است، تصریح کرد: طرح‌های بهره‌مند از تسهیلات در حوزه فرآوری و تولید، درجه‌بندی و بسته‌بندی، ذخیره‌سازی و خدمات هستند.

او با بیان اینکه جذب تسهیلات مذکور ضمن راه اندازی واحد‌های تولیدی زمینه اشتغال ۱۰۳۶ نفر را فراهم کرد است، اضافه کرد: بالغ بر ۶۱۴ میلیارد تومان از تسهیلات پرداخت شده برای ۶۸ طرح از محل صندوق توسعه ملی تامین و پرداخت شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۱۲ طرح از طریق سامانه بهین یاب رونق تولید موفق به جذب اعتبار تسهیلاتی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومانی شده اند، اظهار کرد: به دو طرح دیگر نیز از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه صنایع مؤثر‌ترین راهکار برای کاهش حجم ضایعات بخش کشاورزی به شمار می‌آید، بیان کرد: تا کنون ۱۰۳۴ واحد صنایع تبدیلی و غذایی در استان فارس احداث و راه اندازی شده است که با ظرفیت جذب ۵ میلیون و ٩٤٩ هزارتنی ماده خام کشاورزی حائز رتبه اول کشور است.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ظرفیت تولید صنایع کشاورزی این استان را ٤ میلیون و ٦٩۵ هزار تن اعلام کرد و افزود: اشتغالزایی ۱۳ هزار و ۷۳۰ نفری و امکان فرآوری و نگهداری ۳۸ درصد محصولات کشاورزی تولید شده در این استان از دیگر توانمندی‌های این زیر بخش است.

برچسب ها: صنایع کشاورزی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار