کد خبر: ۱۱۱۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷ 04 August 2023
برخی کاربران برای دور زدن فیلترینگ از فیلترشکن‌ها و ابزارهایی مثل VPN استفاده می‌کنند، با این حال بسیاری از این ابزارها ناامن محسوب می‌شوند و اطلاعات کاربران را به سرقت می‌برند.
اینفوگرافیک | هشت فیلترشکن ناامنی که اطلاعات شما را می‌دزدند

به گزارش سیتنا، بر اساس گزارشی که وب‌سایت makeuseof منتشر کرده، هشت فیلترشکن زیر فاقد امنیت کافی هستند و ممکن است اطلاعات کاربران را بدزدند:

۱- Hola

در سال ۲۰۱۵ مشخص شد Hola کاری را انجام می‌دهد که هیچ سرویس VPN دیگری انجام نمی‌دهد: رایانه‌های شخصی کاربران خود را به «گره‌های خروجی» تبدیل می‌کند و به سایر کاربران Hola اجازه می‌‌دهد تا ترافیک خود را از طریق گره‌های مذکور هدایت کنند. Hola این پهنای باند را به یک سرویس شخص ثالث فروخت. تخلفی تا این حد فاحش، Hola را کاملاً در دسته ابزارهایی قرار می‌دهد که هرگز نباید از آن استفاده کرد.

۲- Hotspot Shield

در سال ۲۰۱۷، یک گروه مدافع حریم خصوصی HotSpot Shield را به رهگیری و هدایت ترافیک به وب‌سایت‌های شریک، از جمله شرکت‌های تبلیغاتی متهم کرد. این گروه می‌گوید HotSpot Shield جزئیات اتصال کاربران را ثبت می‌کند که کاملاً در تضاد با سیاست حفظ حریم خصوصی آن است.

علاوه بر این، یک مقاله تحقیقاتی در سال ۲۰۱۶ در HotSpot Shield نشانه‌هایی از تزریق کدهای جاوا اسکریپت و تغییر مسیر ترافیک تجارت الکترونیک به دامنه‌های شریک پیدا کرده بود.

۳- HideMyAss

در سال ۲۰۱۱، اداره تحقیقات فدرال فعالیت‌های یک هکر را با آدرس IP متعلق به سرویس HideMyAss VPN ردیابی کرد. FBI گزارش‌های فعالیت را از HideMyAss دریافت کرد و از آنها برای دستگیری و پیگرد قانونی هکر استفاده کرد. با وجود غیرقانونی بودن اقدامات هکرها، این حادثه یک چیز را روشن کرد: HideMyAss گزارش‌ کاربرانش را به نهادهای امنیتی می‌دهد.

۴- فیسبوک Onavo VPN

صرف نظر از اینکه چقدر این ابزار فیس‌بوک در محافظت از کاربران موثر است، یک نکته وجود دارد که باید شما را منصرف کند؛ Onavo داده‌های ترافیک تلفن همراه شما را جمع‌آوری می کند تا محصولات و خدمات فیس بوک را بهبود بخشد.

۵- VPN رایگان اپرا

در سال ۲۰۱۶، مرورگر اپرا ویژگی «وی‌پی‌ان نامحدود رایگان» را در دسترس همه کاربران قرار داد، اما علیرغم این نامگذاری، Opera Free VPN به معنای واقعی یک VPN نیست. این ابزار بیشتر شبیه یک پروکسی وب است و اپرا داده‌های کاربر را جمع‌آوری می‌کند که ممکن است با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته شود یا نشود.

۶. PureVPN

در سال ۲۰۱۷، اداره تحقیقات فدرال پس از به دست آوردن اطلاعات مربوط به فعالیت یک خلافکار با استفاده از سرویس PureVPN، توانست او را ردیابی و دستگیر کند. علیرغم وعده PureVPN مبنی بر عدم نقض سیاست حفظ حریم خصوصی، معلوم شد که آنها برای شناسایی متهم در همکاری با مقامات قانونی، اطلاعات او را ثبت کرده بودند.

۷. VPNSecure

نه تنها دفتر مرکزی VPNSecure در استرالیا - کشوری که از اطلاعات کاربران جاسوسی می‌کند - واقع شده است، بلکه یک مقاله تحقیقاتی در سال ۲۰۱۶ نشت IP و نشت DNS را در این سرویس گزارش کرده است.

این مقاله به صورت قطعی نمی‌گوید که پهنای باند کاربران ممکن است بدون اطلاع آنها استفاده شود. با این حال، اگر می‌خواهید در امان باشید، احتمالاً باید از این ابزار دور بمانید.

۸. Zenmate

در سال ۲۰۱۸، آزمایش vpnMentor نشان داد ZenMate (همراه با HotSpot Shield و PureVPN) از مشکل نشت IP رنج می‌برد، که می تواند هویت شما را حتی در هنگام استفاده از اینترنت با اتصال VPN ثابت از طریق ZenMate فاش کند.

اینفوگرافیک | هشت فیلترشکن ناامنی که اطلاعات شما را می‌دزدند

ا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار