مدیرعامل صندوق توسعه و احیا اماکن تاریخی در سفر به استان اردبیل از ارائه بسته مزایده خانه‌های تاریخی این استان با هدف احیا این بناها در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹ 03 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل له نقل از ایسنا، شهاب طلایی ۱۲ مرداد در سفر به استان اردبیل گفت: بسته‌ای از خانه‌های تاریخی استان اردبیل با هدف احیای این بنا‌ها تا آخر تابستان به مزایده گذاشته می‌شود.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا اماکن تاریخی افزود: هدف صندوق توسعه، احیای بنا‌های تاریخی است و ما در وهله اول به دنبال سودآوری برای دولت نیستیم و می‌خواهیم که با تسهیل واگذاری این بنا‌ها به بخش خصوصی به هدف خود یعنی حفظ و احیا بنا‌های تاریخی دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: اردبیل یک مجموعه ثبت جهانی دارد که احیا و بهره‌برداری از سایر خانه‌ها و اماکن تاریخی این شهر می‌تواند پکیج مناسبی را در اختیار گردشگران و علاقمندان به جاذبه‌های تاریخی قرار دهد.

طلایی با اشاره به اهمیت تعریف کاربری درست برای این بناها، گفت: برای ما در این خصوص نظر استان بسیار مهم است چرا که اداره کل میراث‌فرهنگی استان با شناخت کافی از بافت اجتماعی و فرهنگی محلات می‌تواند مناسب‌ترین کاربری را برای این بنا‌ها تعیین کند.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا اماکن تاریخی ادامه داد: در این سفر به استان اردبیل از ۲۲ بنای تاریخی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارند بازدید کردیم و توجه استان به این میراث‌فرهنگی قابل تقدیر است که سعی می‌کنیم با مشارکت بخش خصوصی این بنا‌ها را احیا کنیم.


بنا‌های تاریخی اردبیل درصورت احیا جاذبه مهمی در حوزه گردشگری هستند

حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل بنا‌های تاریخی منحصر به فردی دارد که متاسفانه بسیاری از آن‌ها در حال تخریب هستند و اگر این بنا‌ها احیا شوند می‌توانند جاذبه مهمی در حوزه گردشگری باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: تخریب و نابسامانی این بنا‌ها موجب نارضایتی مردم و اهالی محله‌ها می‌شود و چیزی که برای ما اهمیت دارد احیای بنا‌های تاریخی است.

وی تاکید کرد: در این راستا نباید فرصت از دست برود و ما انتظار داریم که صندوق توسعه در اولین فرصت آگهی مزایده بنا‌ها و خانه‌های تاریخی اردبیل را منتشر کند.

محمدی ادیب با اشاره به آمادگی استان برای واگذاری این خانه‌ها، ادامه داد: کاربری‌های مختلفی برای خانه‌های تاریخی موجود در نطر گرفته شده است که با فرهنگ منطقه و ساختمان بنا سنخیت دارد و سرمایه‌گذاران مختلفی نیز آماده حضور در این بنا‌ها هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: امروز با حضور مدیرعامل صندوق توسعه ۲۲ بنای تاریخی را بازدید کردیم و مقرر شد که در کوتاه‌ترین زمان این خانه‌ها برای واگذاری به بخش خصوصی به مزایده گذاشته شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار