امام جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه معنویت در دستان امام حسین (ع) و مجالس عزای ایشان است، گفت: مجالس حسینی حیات ایران اسلامی را تداوم بخشیده است.
کد خبر: ۱۱۱۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵ 04 August 2023

به گزارش تابناک چهار محال و بختیاری به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: دهه اول محرم با شور و سربلندی لازم انجام شد و دهه دوم هم شیعیان مشغول عزاداری هستند و به برکت وجدان بیدار و دل‌های پاک و نورانی مومنان با وجود همه توطئه‌ها و شیطنت‌ها، عزاداری‌ها خوب و پررنگ انجام گرفت و مجالس آبرومند برگزار می‌شود.

وی عشق و محبت به امام حسین (ع) را دارای سبقه تاریخی دانست و گفت: هیچگاه قلب شیعیان و محبان اهل عصمت و طهارت خالی از عشق به امام حسین (ع) نبوده است به‌طوریکه در زمان رضاشاه که سوگواری علنی برای امام حسین (ع) ممنوع بود نیز مردم به‌خوبی این مراسم‌ها را اجرا می‌کردند.

امام جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی، دشمن ارزش‌ها و معنویت هستند، تصریح کرد: معنویت در دستگاه عزاداری امام حسین (ع) و مجالس حسینی است و برای رهروان این راه، علم و آگاهی و بصیرت می‌آورد.

فاطمی با تاکید بر اینکه مجالس عزای حسینی ایران اسلامی را حفظ کرده است، افزود: با این وجود دشمن شبهاتی را مطرح می‌کند و اگر چه کسانی که دل در گرو خاندان عصمت و طهارت دارند فریب این شبهات را نمی‌خوردند، اما عده‌ای از سر ناآگاهی تحت تاثیر این فتنه‌ها قرار می‌گیرند که باید مانع تحقق اهداف شوم دشمن شویم.

وی با بیان اینکه دین، موضوع انتخابی ما نیست و دین و پیامبر و امام معصوم را خدا انتخاب می‌کند، تاکید کرد: کسانی که می‌خواهند ریشه دین را بزنند پا روی همه ارزش‌ها می‌گذارند و قرآن‌سوزی نمونه اینگونه رفتار‌های پلید و شوم است.

امام جمعه موقت شهرکرد یادآور شد: امام حسین (ع) قرآن ناطق است و دشمن تلاش دارد اتصال و پیوند بین شیعیان و این امام بزرگوار را از بین ببرد که باید در این خصوص هوشیاری خود را حفظ کنیم.

فاطمی در ادامه با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر سفر اربعین، اظهار داشت: مردم استان برای بزرگداشت اربعین و بهره‌گیری از این سفر معنوی گام‌های زیادی برداشتند، اما می‌طلبد زائرسرای مناسبی نزدیک حرم برای مردم استان آماده شود تا هم در این ایام و هم در دیگر مناسبت‌های سال مورد استفاده زائران استان قرار گیرد.

وی همچنین پیگیری مطالبات مردم از سوی دولتمردان را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از مهمترین مطالبات، موضوع مسکن است که در ابتدای دولت آیت‌الله رییسی وعده‌های خوبی به مردم داشت و در اینجا از استاندار تقاضا می‌شود آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن را به اطلاع مردم برساند.

فاطمی افزود: مطالبه دیگر کنترل قیمت‌هاست از جمله قیمت گوشت که انتظار می‌رود قیمت آن کاهش یابد و تدابیر لازم برای کنترل قیمت‌ها از سوی دولتمردان به کار گرفته شود.

به گزارش ایرنا، امروز نیز همانند جمعه‌های گذشته، دستگاه‌های اجرایی استان پیش از برگزاری نماز جمعه اقدام به برپایی میز خدمت در مصلای شهرکرد کردند و به مطالبات و دغدغه‌های مردم پاسخ دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار