رئیس کل دادگستری البرز گفت: در دو ماه گذشته چهار پرونده پیش‌فروش گسترده خودرو در کرج با حداقل ۲ هزار شاکی و با یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری به دستگاه قضا ارجاع داده شد.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶ 07 August 2023

به گزارش «تابناک البرز» حسین فاضلی هریکندی در جمع اصحاب رسانه در دادگستری استان البرز اظهار کرد: رسانه در ارتقای اگاهی‌ها و اطلاعات مردم در حوزه قضائی نقش مهمی دارد.

وی بیان کرد: بحث پیشگیری وظیفه همه دستگاه‌ها و آحاد جامعه است و قطعاً رسانه‌ها در زمینه پیشگیری از دعاوی و جرایم نقش مهمی دارد.

رئیس کل دادگستری البرز تصریح کرد: باید اقداماتی انجام دهیم تا شیب مراجعه به دستگاه قضا کاهش یابد که رسانه‌ها باید

وی خاطرنشان کرد: در دو ماه گذشته چهار پرونده پیش‌فروش گسترده خودرو در کرج با حداقل ۲ هزار نفر شاکی و با یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری به دستگاه قضا ارجاع داده شده است.

فاضلی‌هریکندی گفت: رسانه‌ها باید در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند تا مردم در این دام‌ها نیفتند.

وی اظهار کرد: در دیدار مسئولان دستگاه قضا با مقام معظم رهبری ایشان فرمودند که قوه قضائیه تصویر رسانه‌ای خوبی ندارد که بخشی از آن مربوط به رسانه‌های بیرون این قوه است.

رئیس کل دادگستری البرز بیان کرد: ریاست قوه قضائیه در دیداری که با اصحاب رسانه داشتند گفتند که ما ضمن اینکه باید به فساد دیگران توجه داشته باشیم باید به خودمان هم توجه داشته باشیم، اگرچه این موضوع نادر باشد.

نشر اکاذیب بیشترین پرونده اصحاب رسانه

وی تصریح کرد: بیشترین پرونده‌ای که برای اهالی رسانه تشکیل می‌شود به ترتیب نشر اکاذیب، افترا و توهین است.

فاضلی‌هریکندی خاطرنشان کرد: متعاقب پیشنهاد رئیس قوه قضائیه کمتر از ۷۲ ساعت شعبه تخصصی حل اختلاف ویژه اهالی رسانه تشکیل شد.

وی گفت: صدور اسناد کاداستر رودخانه کرج در حدود یک هزار و ۶۰ هکتار بر اساس دستور قوه قضائیه انجام و تحویل آب منطقه‌ای داده شد.

رئیس کل دادگستری البرز اظهار کرد: در استان البرز چهار زندان وجود دارد که دو زندان زیر نظر استان تهران است، البته این امر به قبل از انتزاع البرز از استان البرز مربوط می‌شود.

وی بیان کرد: بعد از جدا شدن استان البرز دو زندان در مدیریت اداره‌کل زندان‌های تهران یعنی قزلحصار و رجایی‌شهر ماند.

فاضلی‌هریکندی تصریح کرد: خروج زندان‌ها از شهر به ویژه رجایی‌شهر مطالبه چندین ساله مردم استان البرز بود چراکه این امر آسیب‌های زیادی داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار