استاندار کرمان گفت: ستاد انتخابات استان کرمان محل پیش ثبت‌نام متقاضیان نبوده و آماده ارائه مشاوره و رفع ابهامات احتمالی داوطلبان است.
کد خبر: ۱۱۱۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳ 07 August 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از خبرگزاری تسنیم، پیش ثبت نام انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمان صبح امروز و همزمان با سراسر کشور با حضور محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان، رحمان جلالی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و علی بابایی فرماندار کرمان در محل فرمانداری کرمان آغاز شد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در بازدید از ستاد انتخابات کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه براساس قانون جدید انتخابات پیش ثبت‌نام متقاضیان از امروز آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد، اظهار داشت: داوطلبان باید حتماً در این مدت پیش‌ثبت‌نام خود در سامانه را قطعی کنند.

وی با بیان اینکه پیش ثبت‌نام متقاضیان به صورت اینترنتی انجام می‌شود، گفت: متقاضیان باید با تلفنی که متعلق و به نام خودشان است وارد سامانه شده، پیش ثبت‌نام را انجام داده و مدارک لازم را بارگزاری کنند.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه متقاضیان در پایان باید حتماً کدرهگیری را دریافت کنند، افزود: نیاز به مراجعه حضوری متقاضیان نیست و داوطلبان نمایندگی مجلس باید از طریق درگاه الکترونیکی وزارت کشور به آدرس keshvar.moi.ir پیش ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه ستاد انتخابات استان کرمان در فرمانداری کرمان محل مراجعه برای پیش ثبت‌نام متقاضیان نیست، بیان کرد: ستاد انتخابات استان کرمان آماده ارائه مشاوره، راهنمایی و رفع ابهامات احتمالی داوطلبان است.

فداکار با اشاره به قانون جدید انتخاب و تغییراتی که ایجاد شده، بیان کرد: شاید احزاب و فعالان سیاسی آمادگی لازم را برای پیش ثبت‌نام نداشتند و امسال پس از ۱۱ دوره، انتخابات مجلس با شکل دیگری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فضای جدیدی در قانون انتخابات کشور شکل گرفته و توصیه می‌شود همه کسانی که توانایی و صلاحیت کاندیداتوری انتخابات مجلس را دارند سریعاً و در فرصت یک هفته‌ای اعلام شده پیش ثبت‌نام خود را انجام دهند، گفت: با پیش‌ثبت‌نام داوطلبان دوره تبلیغات غیررسمی کاندیداتور‌ها عملاً جدی‌تر شده و فضای انتخاباتی در جامعه بیشتر می‌شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه افرادی که پیش ثبت‌نام خود را انجام می‌دهند در معرض نقد و ارزیابی و بررسی افکار عمومی قرار می‌گیرند، ادامه داد: طولانی بودن مدت بررسی صلاحیت افراد به انتخاب بهتر داوطلبان کمک کرده و ترویج فضای انتخاباتی در کشور اثرگذاری زیادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید به فضای انتخاباتی در جامعه و اجرای قانون جدید انتخاباتی در کشور کمک کنند، گفت: در دوران تبلیغات انتخاباتی رعایت قانون و الزامات اخلاقی به همه داوطلبان توصیه می‌شود.

فداکار با بیان اینکه امیدوار هستیم در جریان تبلیغات انتخاباتی تخریب افراد انجام نشده و فضاسازی‌های غیر واقعی انجام نشود، ادامه داد: قطعاً طولانی بودن این فرصت کمک می‌کند که تصمیم‌گیری‌های منطقی‌تر و انتخاب‌ها درست‌تری انجام شود.

رحمان جلالی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان کرمان نیز با بیان اینکه دریافت کد رهگیری در مرحله پیش ثبت‌نام برای متقاضیان الزامی است، اظهار داشت: برای تکمیل پیش ثبت‌نام داوطلبان، تمام مدارک باید کامل باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه پیش‌ثبت‌نام به صورت غیر حضوری از طریق درگاه الکترونیک وزارت کشور انجام می‌شود، گفت: ثبت اطلاعات در این سامانه، برای ثبت نام نهایی داوطلبان در مرحله بعدی، الزامی است.

وی بیان کرد: در قانون جدید انتخابات کشور، هر کاندید می‌تواند یک پایگاه اینترنتی برای خود داشته باشد، البته این پایگاه باید به فرمانداری‌ها معرفی شده و تایید شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار