مدیرکل آموزش و پرورش ایلام:
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: در حوزه معاونت آموزشی بنای کار بر این است که اول مبادی ورودی بی سوادی را مسدود کنیم که این میسر نیست جز اینکه دانش آموزان پایه اول را کامل ثبت نام کنیم.
کد خبر: ۱۱۱۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ 09 August 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام بیان داشت: در حوزه معاونت آموزشی بنای کار بر این است که اول مبادی ورودی بی‌سوادی را مسدود کنیم که این میسر نیست جز اینکه دانش آموزان پایه اول را کامل ثبت نام کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ های مختلفی برای این موضوع در نظر داریم، تصریح کرد: بعد از تلاش فراوان نزدیک به ۱۰۰ درصد دانش آموزان پایه اول ابتدایی در حال تحصیل هستند. نکته‌ی بعد جذب دانش آموزانی است که ترک تحصیل کرده‌اند. تمام تلاش ما این است با بسته‌ های تشویقی و کمک معیشتی آن‌ها را به سمت تحصیل ببریم.

درویشی با اشاره به اینکه ایجاد کلاس درس در مناطق روستایی با کمترین جمعیت دانش آموز از دیگر برنامه‌ها است، گفت: در سطح استان ۱۰ کلاس یک نفره‌ی، یک معلمه داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: طرح تعمیق و تثبیت یادگیری یکی دیگر از برنامه‌های آموزش و پرورش است. این طرح از افت تحصیلی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: حدود ۴۰۰ نفر از دانش آموزان در کلاس‌های المپیاد علمی شرکت کردند. هدایت تحصیلی دانش آموزان و تولیدی کردن هنرستان‌ها از دیگر برنامه‌ها بوده است.

درویشی در خصوص فعالیت‌های پرورشی نیز گفت: توجه ویژه به نماز دانش آموزان، آموزش روخوانی قرآن، برگزاری جشن تکلیف دانش آموزی، محفل انس با قرآن، تئاتر دانش آموزی و فعالیت‌های تابستانه از این برنامه‌ها است. بیش از ۱۶ هزار دانش آموز در رشته‌های مختلف در پایگاه‌های تابستانه شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: توجه ویژه به جهاد تبیین در ابعاد مختلف از دیگر کار های پرورشی بوده است. همگرایی خوبی بین آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان وجود داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش در خصوص دستاوردهای تربیت بدنی نیز گفت: حدود ۴۴ زمین چمن تا این لحظه ساخته شده است. همچنین ساخت دهکده ورزشی نیز در دستور کار قرار دارد که به زودی قسمت‌هایی از آن افتتاح خواهد شد. توجه ویژه به استعدادیابی، اجرای مسابقات ورزشی دانش آموزان و فرهنگیان و توجه ویژه به تغذیه دانش آموزان از دیگر کارها است.

وی افزود: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان، خرید دستگاه نوروفیدبک، طرح نماد (نظام اجتماعی مراقبت دانش آموزان)، از دیگر کارهای انجام شده است.

درویشی گفت: در حوزه پشتیبانی، تلاش ما این است که مجموعه‌های این عرصه را ساماندهی کنیم. بازسازی اردوگاه هفت تیر ایوان با مبلغی حدود ۳ میلیارد تومان، ایجاد و بازسازی زائر سرای مهران و باشگاه فرهنگیان و داروخانه درمانگاه فرهنگیان از دیگر کارهای عمرانی است. همچنین تا حدود زیادی از مطالبات همکاران پرداخت شده است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار