دادستان مرکز استان اردبیل با بیان اینکه جهاد تبیین ماموریت خطیر و سرنوشت ساز خبرنگاران است گفت: اصحاب رسانه مدعی العموم‌های دوم جامعه هستند.
کد خبر: ۱۱۱۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷ 08 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از خبرگزاری تسنیم، جلال آفاقی با بیان اینکه اصحاب رسانه ما جهادگران تبیین راه حق و حقیقت هستند، اظهار داشت: قرآن نویدگر این حقیقت است که در مبارزه طولانی و پردامنه حق و باطل، سرانجام حق پیروز است و باطل محتوم به اضمحلال و انهدام، حقّ با امداد خداوند و آگاهی و توانایی مؤمنان و صالحان بر باطل غلبه می‌کند و کافران و مفسدان را از میان برمی‌دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با تشریح نقش رسانه و وسایل ارتباط جمعی در بیان حقایق و زدودن غبار بدفهمی و کج فهمی و تحریف، ضرورت پایبندی به اخلاق حرفه‌ای اصحاب رسانه را یادآور شد و افزود: امروز در فضای غبارآلود ناشی از خشونت‌های مطبوعاتی و تاکتیک‌ها و فراتاکتیک‌های پوشش خبری و سوء‌استفاده‌های صورت گرفته از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و بستر‌های فضای مجازی در دنیا، فهمیدن تحلیل‌های نادرست، غلط و مغرضانه از رویداد‌ها و پیشگیری از تحریف و دریافت نادرست از رسالت‌های خبرنگاران است.

دادستان اردبیل تبیین را مأموریت خطیر و سرنوشت‌ساز خبرنگاران عنوان کرد، اظهار داشت: جهاد تبیین یعنی روشنگری بدون جهت‌گیری خاصی که مطلبی بخواهد توجیه شود یا امر نادرستی، درست جلوه داده بشود.

آفاقی، بار دیگر اصحاب رسانه را مدعی‌العموم‌های دوم جامعه خواند و اظهار امیدواری کرد: با آسیب شناسی و ارتقای کارکرد رسانه‌های استان شاهد تاثیرات مثبت این حوزه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم در جامعه باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار