مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با تاکید بر اینکه قرآن باید در جامعه از بیش از پیش جاری و ساری شود، گفت: نیات در وقف باید به سمت وقف‌های قرآنی هدایت شود.
کد خبر: ۱۱۱۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶ 12 August 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، حجت‌الاسلام صادقی در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم یزد که به میزبانی اردکان و در روزهای 19 و 20 مرداد برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 750 نفر در مسابقات قرآنی استان یزد، در مرحله شهرستانی ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: پس از برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی در میان این افراد، 117 نفر شامل 53  نفر از خواهران و 64 نفر از برادران به مرحله استانی راه پیدا کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: نفرات برتر مرحله استانی به نیمه نهایی کشوری راه پیدا می‌کنند و اسامی این افراد امشب در همین مرحله اعلام می‌شود.

صادقی با بیان اینکه قرآن و رویدادهای قرآنی واقعا در جامعه مهجور است، گفت: یک مسابقه ورزشی با استقبال و تشریفات بسیار خاص و ویژه‌ای برگزار می‌شود، اما متاسفانه در مسابقات قرآنی این استقبال وجود ندارد.

وی گفت: این یک درد بزرگ است و تمامی ما که مسئولیتی بر دوش داریم باید تلاش خود را بیشتر و بهتر کنیم تا بتوانیم هر چه بهتر و بیشتر رویدادهای قرآنی را برگزار کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد خاطرنشان کرد: باید یک وحدت نظر در این رابطه در میان نخبگان قرآنی یزد داشته باشیم و برنامه‌های قرآنی را با کیفیت بیشتر و تاثیرگذاری بالاتری اجرایی کنیم.

صادقی تصریح کرد: از زمان تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حداقل باید 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم و امروز نه تنها باید تمام تلاشمان را به‌کار بگیریم که این فرمایش تحقق پیدا کند، بلکه باید بیشتر از آن هم حافظ قرآن داشته باشیم.

وی به رویداد چهار هزار شهید چهار هزار حافظ قرآن که در یزد در حال برگزاری است اشاره کرد و گفت: هر استانی باید به تعداد شهدا وقف به نام شهدا داشته باشیم و در کنار آن هم حافظان قرآن در این استان داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد خاطرنشان کرد: امروز باید تلاش کنیم وقف‌های قرآنی در جهت آموزش، حفظ و قرائت قرآن داشته باشیم و در استان یزد این تلاش را خواهیم داشت و بیش از پیش نسبت به آن اقدام می‌کنیم.

صادقی افزود: این اصلا شایسته نیست که برای تامین هزینه‌های رویدادهای قرآنی بخواهیم مشکل داشته باشیم و به راحتی این هزینه‌ها را می‌توان از طریق وقف‌های قرآنی به صورت کامل تامین کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار