مدیرستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: با توجه به نزدیک شدن به زمان شروع مدارس، نمازخانه های نیمه ساز تکمیل و از نظر امکانات گرمایشی و فرش و آراستگی که موجب جذب دانش آموزان به نماز و مسجد شود مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۲۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸ 15 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از خبرگزاری فارس، ناصر ناصری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی امروز در کارگروه بررسی کمی و کیفی نمازخانه‌های مدارس استان ضمن تقدیر از تلاش‌ها و مساعدت‌های صورت گرفته در خصوص تجهیز نمازخانه‌های مدارس اظهارداشت: نمازخانه مدارس باید از نظر امکانات و آراستگی به گونه‌ای باشد که دانش آموزان را جلب کند.

وی تصری کرد: در فرصت باقی مانده به آغاز سال تحصیلی جدید کمبود‌ها از نظر فرش و امکانات بررسی شود تا فضای نماز خانه برای دانش آموزان آماده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین کمیلی، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی نیز در ادامه یکی از مشکلات عمده مدارس، بخصوص مدارس غیر انتفاعی را ظرفیت کم فضای نماز خانه برشمرد و اظهار داشت: فضای نمازخانه برخی مدارس استان با وجود ۴۰۰ نفر دانش آموز برای حضور ۵۰ نفر تعبیه شده است.

وی به نماز خانه‌های مدارس که به صورت نیمه ساز رها شده هم اشاره کرد و افزود: با توجه به نزدیک شدن به زمان شروع مدارس، نمازخانه‌های نیمه ساز تکمیل و از نظر امکانات گرمایشی و فرش و آراستگی که موجب جذب دانش آموزان به نماز و مسجد شود مورد توجه قرار گیرد.

حامد رخسار پور، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم در این جلسه گزارشی از وضعیت نمازخانه‌های مدارس و کمبود‌های موجود ارائه و تصریح کرد: اولین چیزی که باید در بنای مدارس پیش بینی شده و تجهیز شود، نمازخانه مدرسه باشد و در همین راستا بیشترین تلاش خود را خواهیم کرد که نماز خانه‌های مدارس را با بهترین امکانات از منابع استانی و کمک خیرین تجهیز کنیم.

وی با بیان اینکه در مدارس جدید الاحداث، ظرفیت نمازخانه‌ها به میزان سرانه دانش آموزی رعایت می‌شود لذا در این مدارس مشکلی نداریم، متذکر شد: برای مفروش کردن نمازخانه‌های مدارس استان، حدود هزار متر فرش سجاده‌ای نیاز است.

مهدی رضایی، معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی هم تخصیص ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل نمازخانه‌های مدارس و تأمین فرش نمازخانه‌های مدارس استان قول مساعد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار