دانشجویان بسیجی در قالب اردوهای جهادی با ایجاد بارقه امید در دل محرومان، اقدامات نظام جمهوری اسلامی رادر قالب جهادتبیین روایت‌گری می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰ 18 August 2023

به گزارش تابناک گلستان-فاطمه عبدی: در گام‌دوم انقلاب‌اسلامی، گروه‌های جهادی در محرومیت‌زدایی و بهبود معیشت مردم نقش بسزایی دارند.

این گروه‌ها با محوریت جوانان انقلابی در راستای توسعه و پیشرفت در مناطق محروم حضور یافته و خدمات ارزنده‌ای را به مردم این مناطق ارائه می‌دهند.

با توجه به اینکه این گروه‌ها از دل مردم برآمده و برای پیشرفت و توسعه مردم قدم برمی‌دارند، با امیدآفرینی در مناطق محروم نقش موثری در دل جامعه ایفا می‌کنند.

شعار گروه‌های جهادی خدمت‌رسانی و امیدآفرینی در بین مردم است و یکی از آثار فعالیت‌های آنها، اعتمادبخشی است که این خدمات در اذهان مردم باقی خواهد ماند.

دانشجویان «عهد خدمت» بسیج دانشجویی گلستان هرساله در قالب اردو‌های جهادی در مناطق محروم حضور یافته و به مردم خدمات گوناگونی ارائه می‌دهند.
 
* حضور ۲۵۰۰ دانشوی بسیجی در اردو‌های جهادی

معاون عملیاتی جهادی بسیج دانشجویی گلستان در گفتگو با خبرنگار فارس می‌گوید: از ابتدای امسال تاکنون دوهزارو ۵۰۰ دانشجوی بسیجی در قالب ۵۴ گروه‌جهادی در سراسر استان گلستان خدمات متنوعی را ارائه دادند.

علی کیقبادی اظهار کرد: تعداد ۱۵۰ نفر از دانشجویان در قالب پنج گروه مختلف در زمینه‌های عمرانی، آموزشی، فرهنگی، مطالبه‌گری، پشتیبانی و تدارکات با اتحاد و همدلی با هدف محرومیت‌زدایی در مناطق محروم استان گلستان حضور پیداکردند.

وی تصریح کرد: روستای"کشکک" از توابع شهرستان رامیان در فاصله ۳۵ کیلومتری از این شهرستان جزو ۲۷ روستای محروم استان گلستان است و این روستا در منطقه صعب‌العبور قرار دارد و از بسیاری از زیرساخت‌های اولیه محروم است.

* سختی‌های اردو‌های جهادی بسیار شیرین و خاطره‌انگیز است

جانشین بسیج‌دانشجویی خواهران استان گلستان نیز در ارتباط اردو‌های جهادی گفت: قرارگاه جهادی عهد خدمت از سال گذشته فعالیت خود را در مناطق محروم آغاز کرده و امسال ۵۰ نفر از خواهران دانشجوی بسیجی از دانشگاه‌های گرگان در این اردو‌های جهادی شرکت کردند.

مسلمه عقیلی اظهارکرد:خواهران دانشجوی بسیجی در امور آموزشی، فرهنگی، عمرانی، مطالبه‌گری و مشاوره به کودکان و نوجوانان دختر و دانش‌آموز و همچنین زنان این منطقه خدمت ارائه می‌دهند.

وی تشریح‌کرد: تعداد ۱۵ دانشجو معلم از دانشگاه فرهنگیان نیز در این اردو‌ها حضور دارند و فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، قرآنی شامل آموزش ریاضی، فارسی، قرآن، سرود، هنری و ... را انجام می‌دهند.

* ۱۰۰ دانش‌آموز روستای"کشکک" از خدمات گروه‌های جهادی بهره‌مند شدند

جانشین بسیج دانشجویی خواهران گلستان خاطرنشان‌کرد:روستای"کشکک" شهرستان رامیان ۱۳۰ دانش‌آموز دارد و در اردو‌های جهادی در این روستا، تعداد ۱۰۰ نفر از این دانش‌آموزان حضور فعال داشتند.

وی ادامه‌داد: علاوه بر جلسات گروهی برای زنان مناطق محروم و روستائیان، گروه مشاوره اردو‌های جهادی، مباحثی مختلفی را به صورت چهره‌به‌چهره به این بانوان آموزش می‌دهند.

عقیلی گفت: نکته جالب توجه در این اردو‌های جهادی این است که اغلب حضور خواهران و دانشجویانی در این اردو مشاهده می‌شود که از شرایط مالی و خانوادگی بسیار خوبی برخوردار هستند و می‌توان گفت، مشکل خاصی نداشته و در رفاه کامل هستند، اما اصرار آن‌ها در شرکت در این اردو‌های جهادی ستودنی است.

وی بیان‌کرد: درست است که اردو‌های جهادی شرایط خاص و سختی دارد و به نوعی افراد را برای مواجه با مشکلات در زندگی آشنا می‌کند، اما این سختی‌ها، شیرین و خاطره‌انگیز است به طوریکه اغلب دانشجویان به شرکت یک‌بار دراین اردو‌ها اکتفا نکرده و این حضور مستمر می‌شود.

* برطرف کردن مشکلات مردم محروم، مهمترین دغدغه بسیج دانشجویی است

یکی از دانشجو بسیجی که مشغول به فعالیت جهادی در منطقه گمیشان است گفت: ۲۲ سال سن دارم و دومین سال است که در این اردو‌ها شرکت می‌کنم.

حامدعادل اظهار کرد: برطرف کردن مشکل مردم و بازکردن گره‌ای هرچندکوچک از مشکلات آن‌ها مهمترین دغدغه دانشجویان بسیجی است.

وی با اشاره به تبلیغات دروغین رسانه‌های معاند تصریح‌کرد: رسانه‌های معاند بدانند ما جوانان ایران اسلامی تا آخرین قطره خون خود پشت نظام‌جمهوری‌اسلامی ایستاده‌ایم و از آرمان‌های خود کوتاه نخواهیم‌آمد.

گروه‌های جهادی با حضور در مناطق محروم، بدون اجرو مزد دنیوی تلاش دارند تا محرومیت را از مناطق مختلف ایران اسلامی بزدایند و در راستای امید آفرینی و حل مشکلات مردم گام بردارند.

امید است تا مسئوولان نیز در کنار گروه‌های جهادی در رفع محرومیت منلطق محروم و روستا‌های کشور اهتمام ویژه داشته‌باشند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار