مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی گفت: ارتقاءمرکز لجستیک شهر اراک به دهکده، در دستور کار این اداره کل و همچنین وزارت متبوع قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸ 20 August 2023

به  گزارش تابناک مرکزی،حمید انعامی مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی گفت: با توجه به وجود صنایع و معادن درسطح استان وصادرات محصولات باغی، خشکبار و گل و گیاه و ایجاد یک منطقه نمونه واستفاده از حمل و نقل ترکیبی در جهت کاهش هزینه های نهایی حمل ونقل بار، این امر در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.
وی افزود: به طور بالقوه، ایجاد بندر خشک با داشتن امکانات زیرساختی در مجاور هم، نظیر فرودگاه – راه آهن و راه های ارتباطی آزادراهی، یک امر بسیار حیاتی و باعث رونق اقتصادی خواهد شد و براساس پیگیری های صورت پذیرفته با استفاده از سند آمایش سرزمینی وسند لجستیک کشور ،مطالعات مکان یابی پارک لجستیک شهر اراک در جلسه ستاد لجستیک کشور به تصویب رسیده است.
مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی بیان کرد: در همین راستا ارتقاء مرکز لجستیک به دهکده در دستور کار بعدی این اداره کل و همچنین وزارت متبوع قرار گرفته است.
انعامی افزود: در این خصوص جلسه ای به منظور بررسی دلایل فنی شامل انواع خدمات قابل ارائه، مبادلات باری، میزان بار ،نوع بار قابل پردازش، حیطه جغرافیایی فعالیت، دسترسی به شیوه های مختلف حمل ونقل با حضور نمایندگان دستگاههای ذیربط برگزار و مقرر شد دستگاههای اجرایی در فرصت کوتاهی مدارک و مستندات خود را ارائه کنند.
وی ادامه داد: از جمله مواردی که در جلسه مطرح شد جمع بندی وضع موجود اطلاعاتی که در گزارش اقتصادی و سالنامه آماری قید شده توسط سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استانداری مرکزی، تهیه آمار جابه‌جایی کالا و انواع کالاهای جابجا شده از نظر نوع، حجم و مقدار در جابجایی زمینی ( ورودی و خروجی) -تردد با ماشین‌های سنگین در استان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، ارائه اطلاعات و آمار زیرساخت فرودگاه بهمراه طرح جامع آمار - حجم جابجایی بار توسط فرودگاه اراک بود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در ادامه افزود: ارائه مستندات کلیه اطلاعات از نوع خدمات ارائه شده -تعداد واحدهای صنعتی مجوز در استان حجم تولیدات شرکت‌ها به تفکیک نفتی و .... حجم تولیدات - حجم صادرات تعداد سردخانه‌ها و انبارها توسط اداره کل صمت استان مرکزی، ارائه آمار صادرات و واردات گمرک اراک و استان – حجم تولیدات شرکت ها به تفکیک نفتی و ... حجم تولیدات - حجم صادرات - تعداد سردخانه‌ها و انبارها توسط اداره کل گمرک استان مرکزی و بررسی میزان بار تبادل شده در ایستگاه‌های استان - آمار ورود و خروج کالا در راه آهن توسط اداره کل راه آهن استان مرکزی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار