معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ۸۰۰ دستگاه اتوبوس از اصفهان برای اعزام زائران به کربلا در راهپیمایی بزرگ اربعین تخصیص یافته است.
کد خبر: ۱۱۲۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱ 21 August 2023

محمدعلی صلواتی با بیان اینکه ستاد اربعین در اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان از دی ماه سال گذشته تشکیل شد، اظهار داشت: جلسات کمیته حمل و نقل نیز از ابتدای سال به صورت مستمر برنامه ریزی شد و در سطح کمیته‌های اصلی و فرعی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: همچنین باید توجه داشت که در زمینه تأمین ناوگان جلسات با حضور استاندار اصفهان برگزار شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه کمبود ناوگان یکی از چالش‌های موجود در کشور و به ویژه استان اصفهان است، افزود: باید توجه داشت که این چالش ناشی از سال‌ها عدم تولید و همچنین عدم واردات ناوگان اتوبوس به کشور است.

وی با بیان اینکه به منظور تأمین ناوگان جابجایی زائران کربلا در کنار استفاده از ۵۰۰ تا ۶۰۰ ناوگان فعال در استان اصفهان از صنایع نیز درخواست همکاری داشتیم، اضافه کرد: می‌توان گفت در مجموع ۸۰۰ ناوگان برای جابجایی زائران از استان اصفهان به مرزهای تعیین شده تخصیص یافته است.

صلواتی با بیان اینکه طرح اعزام زائران راهپیمایی اربعین از ۲۷ مرداد ماه آغاز شده و تا ۲۵ شهریور ادامه خواهد شد، گفت: درخواست ما از زائران این است که زمان بازگشت خود از راهپیمایی اربعین را به ۲ روز قبل و بعد از روز اربعین موکول نکنند چرا که در این شرایط برای خدمت رسانی با مشکل رو به رو خواهیم شد.

وی افزود: همچنین از زائران درخواست داریم در صورت امکان با خودروی شخصی به مرزها بروند و دیگر زائران را نیز در قالب نذر اربعین با خود ببرند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان ادامه داد: زائران توجه داشته باشند که امکانات پارکینگ با ظرفیت مناسب در مرزهای کشور با عراق در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص افزایش قیمت بلیط اتوبوس نیز گفت: قیمت بلیط اتوبوس توسط ستاد کشوری اربعین تعیین شده و افزایش قیمت نیز به دلیل سفر یک سر خالی از مسافر ناوگان است و به جهت تأمین ناوگان لازم برای زوار، این تصمیم مطابق سنوات قبل اتخاذ شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار