فرماندار سرخه از افتتاح و کلنگ‌زنی ۴۱ پروژه عمرانی و اقتصادی در این شهرستان همزمان با هفته دولت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶ 22 August 2023

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الله کرمانی، فرماندار سرخه ظهر امروز در نشست خبری با شماری از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان سرخه اظهار کرد: امسال به مناسبت هفته دولت، در مجموع ۴۱ پروژه اقتصادی و عمرانی در این شهرستان کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به رشد حدود ۴۰۰ درصدی اعتبارات تخصیص‌یافته به پروژه‌های شهرستان سرخه نسبت به سال گذشته افزود: اعتباری بالغ بر ۲۸۵ میلیارد تومان هزینه برای این پروژه‌ها اختصاص داده شده است.

فرماندار سرخه با بیان اینکه از مجموع ۴۱ پروژه‌ای که امسال افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود، تعداد ۳۸ پروژه مربوط به بخش عمرانی و سه پروژه مربوط به بخش اقتصادی است، عنوان کرد: در کنار افتتاح پروژه‌های عمرانی و اقتصادی ۲۰۰ برنامه فرهنگی و هنری نیز در هفته دولت اجرا می‌شود که از این تعداد ۱۴ برنامه شاخص است.

کرمانی گفت: طی یک سال گذشته طرح‌ها و برنامه‌هایی که پیگیری شده‌اند؛ همگی جزو پروژه‌ها و طرح‌های پیشران شهرستان سرخه محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اتفاقات بسیار خوبی که در بخش آب‌رسانی به روستا‌های تابعه شهرستان سرخه انجام شده و در دست پیگیری و اقدام است، گفت: پروژه انتقال آب شرب از فیروزکوه به شهرستان سرخه تاکنون پیشرفتی ۹۵ درصدی داشته و تجهیز چاه‌هایی که باید در مدار سرخه قرار گیرند و ایستگاه‌های پمپاژ آب شرب سرخه در حال انجام و اتمام است.

فرماندار سرخه بیان کرد: به مردم شهرستان سرخه این خبر مسرت‌بخش را می‌دهم که در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ این خط انتقال آب را از استان تهران تحویل می‌گیریم.

کرمانی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای جهش مسکن گفت: با موافقت شورای شهر سرخه، زمین هفت هزار متری برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش روستایی نیز هفت یا هشت شهرک مسکونی به طرح هادی روستا‌هایی نظیر مؤمن آباد، لاسجرد، جوین و امامزاده عبدالله، اسدآباد و... الحاق می‌شود.

فرماندار سرخه عنوان کرد: در زمینه مجتمع فرهنگی گردشگری جنب پلیس‌راه سرخه مکاتباتی با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان انجام شده است و اگر ۵۳ میلیارد تومان هزینه دولت به سرمایه‌گذار بخش خصوصی هبه شود، عملیات اجرایی این مجتمع آغاز می‌شود و مردم شهرستان سرخه و استان سمنان از این مجتمع بهره‌مند خواهند شد.

کرمانی به دیگر اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در راستای شهرک گردشگری چلیم اشاره کرد و گفت: مکاتباتی در خصوص اختصاص زمین با مراجع مربوطه انجام و مقرر شده است در این شهرک که در شمال شرقی شهرستان سرخه واقع شده، امکاناتی نظیر ورزش‌های هوایی، تله‌کابین، سایت دوچرخه‌سواری احداث شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما برای احداث و بهره‌برداری شهرک گردشگری چلیم برنامه زمان‌بندی یک تا سه ساله است، ادامه داد: آب گرم از ظرفیت‌های سرخه است که به این شهرک الحاق خواهد شد.

فرماندار سرخه با بیان اینکه با جدیت به دنبال ایجاد کمربندی سبز در شهرستان سرخه هستیم، اظهار کرد: بهسازی راه‌های شریانی و اصلی و غیراصلی، مرمت روستا‌های هدف گردشگری و تاریخی، احداث شهرک خودرویی، افزایش و تقویت زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی شهرستان سرخه، تقویت و رشد اقتصادی کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن و ... از دیگر طرح‌ها و برنامه‌هایی است که در دستور کار فرمانداری سرخه قرار دارد.

کرمانی خاطرنشان کرد: هشتم شهریورماه، استاندار سمنان برای افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها در شهرستان سرخه حضور می‌یابد و جلسه شورای اداری، دیدار با خانواده معظم شهدا و ملاقات مردمی از جمله برنامه‌هایی است که برای آن روز تدارک دیده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار