استاندار یزد در نشست ستاد اربعین حسینی استان، مطرح کرد؛
استاندار یزد با اشاره به ثبت نام قطعی ۳۵ هزار یزدی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: در راستای تسهیل و تسریع در حمل و نقل زوار، پیگیری دومین رام قطار یزد-خرمشهر و ۶ پرواز مستقیم به کربلا انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۲۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴ 23 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست ستاد اربعین حسینی استان یزد به ریاست استاندار و به منظور بررسی پیگیری های صورت گرفته در خصوص برخی مشکلات زائرین اربعین حسینی در بازدید های میدانی برگزار شد.

استاندار یزد در حاشیه این نشست با اشاره به آغاز عملیات اعزام زائران اربعین حسینی به کربلای معلی اظهار کرد: در حال حاضر اعزام زوار به صورت کاروانی یا شخصی آغاز و در استان یزد نیز تاکنون ثبت نام ۳۵ هزار نفر از زائرین قطعی شده است.
 
وی در ادامه به برنامه‌ریزی جهت استقرار قریب به ۶۰ موکب در نقاط مختلف شهرهای نجف، کربلا و مسیرهای مشرف به مرزهای کشور عراق، گفت: تمام مقدمات و تمهیدات لازم جهت هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم عظیم اندیشیده شده است.
 
دکتر مهران فاطمی با اشاره به پیگیری‌های استان جهت حمل و نقل زوار اربعین، خاطرنشان کرد: به همین منظور یک رام قطار برای مسیر یزد_خرمشهر در نظر گرفته شده و  پیگیری های لازم برای اختصاص رام دوم قطار در این مسیر در حال انجام است.
 
وی با بیان اینکه تا کنون برنامه‌ریزی لازم برای انجام ۶ پرواز مستقیم از یزد به کربلا به وسیله شرکت های یزدایر و کاسپین انجام شده است، تصریح کرد: البته فروش بلیط به صورت سراسری است و اطلاع رسانی های آن توسط ستاد اربعین کشور و رسانه ملی انجام خواهد شد.
 
استاندار یزد با اشاره به تعیین نرخ بلیت‌های اتوبوس و ناوگان حمل و نقل زمینی در این ایام، گفت: متاسفانه برخی از کاروان‌ها مبالغ بالاتری را قرارداد می‌کنند که  مقرر شد جهت برخورد با تعاونی‌ها و اتوبوس‌های متخلف، ضمن جریمه نقدی به مدت یک سال کارت هوشمند آنها مسدود شود.
 
وی افزود: در حوزه سلامت و کارگروه بهداشت و درمان نیز ۵ موکب سلامت از استان، خدمات پزشکی را در کربلا تقدیم زائرین خواهند کرد.
 
دکتر فاطمی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مراسم اربعین امسال همچون سال‌های گذشته، پرشور و با عظمت برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار