مدیر امور منابع آب رباط کریم، از انسداد ۱۷ حلقه چاه آب غیرمجاز و جلوگیری از تخلیه بیش از ۶۷ هزار مترمکعب آب در سال از سفره های زیرزمینی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹ 24 August 2023

۱۷ حلقه چاه آب غیرمجاز در رباط کریم پر شد

به گزارش تابناک تهران به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان، جواد غفاری روز پنجشنبه گفت: با تلاش واحد حقوقی و با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی تعداد ۱۷ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور، به عمق کلی ۳۴۰ متر و دبی ۴.۳ لیتر برثانیه طی سه روز کاری پر و مسدود شد.

وی با تاکید بر اینکه این چاه ها در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی و حفاظت از منابع آب های زیرزمینی مسدود شد، افزود: با انسداد این چاه ها از تخلیه سالانه بیش از ۶۷ هزار مترمکعب آب در سال از سفره های زیر زمینی این امور جلوگیری شد.

این مسئول با تاکید بر ارتباط و همکاری خوب دستگاه قضایی با این امور برای برخورد با متخلفان خاطرنشان کرد: برداشت بی رویه از منابع آب های زیر زمینی عواقب جبران ناپذیر کاهش آب‌های سطحی از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شورشدن و کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت این موضوع،

غفاری تاکید کرد: این امور با جدیت تمام در راستای صیانت از منابع آبی و برخورد با متخلفان تلاش خواهد کرد.

مدیر امور منابع آب شهرستان رباط کریم یادآور شد: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ،تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار