امام جمعه شهرکرد و نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: طرح انتقال آب بن بروجن یکی از طرح‌های بالنده است اما باید هر چه زودتر تصفیه‌خانه این طرح تکمیل شود تا مردم آب سالم و گوارا دریافت کنند.
کد خبر: ۱۱۲۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴ 25 August 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری و به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد گفت: سوم شهریور سال ۱۳۲۰ روزی ننگین در تاریخ ملت است، روزی که کشور توسط متفقین اشغال و رضاشاه با خفت و خواری تبعید شد.

امام جمعه شهرکرد افزود: هر چند در زمان حکومت رضاخان نیز دیکتاتوری و ظلم بیداد می‌کرد با این حال با ورود متفقین انواع غارتگری‌ها و سیه‌روزی‌ها بر این کشور تحمیل شد.

وی خاطرنشان کرد: در مقایسه‌ای ساده میان آن روز‌ها با زمان حال به خوبی می‌توان برکات انقلاب را مشاهده کرد و باید در این مقطع شاکر خدا و نعمت‌هایی که نصیب ما شده است باشیم.

نکونام با اشاره به اینکه انقلاب به ایران و ایرانی جایگاه انسان‌مدارانه بخشید، بیان کرد: همان ملت‌هایی که در گذشته مردم ما را وحشی خطاب می‌کردند، خود امروز در اوج وحشی‌گری‌اند و اعتراف می‌کنند که ایران در مسیر تمدن است.

وی ادامه داد: ایران در حال حاضر به سمت قله‌ها در حرکت است و جایگاه جهانی‌اش را گسترش می‌دهد و کشور‌هایی که ایران را تخریب می‌کردند اکنون می‌بینند که ایران رشد یافته، دارای تمدن، تفکر و اندیشه است و در سطح بین‌المللی حرفی برای گفتن دارد.

نکونام با اشاره به ایام اربعین حسینی تصریح کرد: گرایش‌های معنوی در دنیا به برکت انقلاب بالا رفته که اربعین یکی از نمونه‌های آن است، پیاده‌روی اربعین یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است و همگی باید تلاش کنیم این حرکت به بهترین نحو رقم بخورد.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: شکل‌گیری مقاومت در منطقه علیه استکبار جهانی از فرهنگ‌های برجسته قرآنی است و شاهدیم که کشور‌های زیادی مانند عراق، یمن و فلسطین همه به این سمت در حرکتند و می‌خواهند خط خود را از استکبار جدا کنند.

وی با اشاره به کارنامه درخشان دولت سیزدهم گفت: این دولت با همراهان خوب و فداکار خود زنده، پویا و متحرک است هر چند ضعف‌هایی نیز وجود دارد که باید جبران شود.

نکونام خاطرنشان کرد: اولویت‌های زندگی مردم باید دیده شود تا مردم هم بتوانند شیرینی اقدامات انجام شده را در میدان و بر سر سفره خود ببینند.

وی با بیان اینکه قیمت کالاها، تورم، آب شرب و دغدغه‌های محیط زیستی اولویت زندگی مردم است، افزود: طرح بن بروجن یکی از طرح‌های بالنده برای انتقال آب است که بسیار برای آن هزینه شده است.

نکونام تصریح کرد: باید فعالیت‌ها بیشتر شود تا زودتر تصفیه‌خانه راه بیفتد و مردم شاهد آب سالم و گوارا در خطوط آبی باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار