مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در راستای ارادت به سید و سالار شهیدان و یاران باوفایشان و تعظیم شعائر اسلامی و انجام خدمات فرهنگی به زائران حضوری فعال در راهپیمایی عظیم اربعین دارد.
کد خبر: ۱۱۲۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱ 25 August 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ فاطمه رستگار در جمع خبرنگاران در پایانه مرزی مهران گفت: در راه اندازی و استقرار موکب هنرمندان ایلام و ایران (شین) در سه راهی کارخانه سیمان، راه اندازی موکب حضرت قاسم(ع) (نوجوانان حسینی) و ایستگاه مهمانان کوچک امام حسین(ع) در پایانه مرزی مهران و هماهنگی برای استقرار تریلر سیار کانون پرورش فکری مرکز در میدان اربعین از اقدامات این اداره کل در ایام اربعین است.

وی افزود: اهدای دست سازهای عاشورایی و محرمی به کودکان و نوجوانان زائر، انجام فعالیت های ادبی در قالب دل نوشته و شعر و سفرنامه نویسی و اهدای بسته های فرهنگی به زائران از برنامه های فرهنگی این اداره کل در اربعین است.

اربعین فرصتی مناسب برای تبیین ارزش های دینی و مذهبی برای کودکان و نوجوانان با هدف بهره‌مندی از فرصت محرم و اربعین برای آگاهی‌بخشی و آشنایی و ترویج سبک زندگی اسلامی، انتقال محتوا و پیام محرم و اربعین حسینی به این مخاطبان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام بیان داشت : اربعین یک گردهمایی معنوی بزرگ و جاودانه است و افتخار بزرگی برای استان ایلام به عنوان پایتخت خادمان امام سیدالشهداست و ما تمام تلاش خود را جهت ارائه خدمات مناسب به زائران عزیز به کار برده ایم.

انجام فعالیت های فرهنگی از طریق تولید و نشر محتوا در قالب‌های مختلف ادبی وهنری با موضوع محرم و اربعین حسینی از اهداف حضور در این رویداد بزرگ است.

وی ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی کارکنان این مجموعه گفت: مربیان مراکز و کارکنان ستادی، با عشق به آقا امام حسین(ع) و خاندان مطهر اهل بیت عصمت و طهارت جهت خدمت خالصانه و صادقانه به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خصوصا کودکان و نوجوانان به طور شبانه و روز در ایستگاه و موکب اداره کل مستقر در پایانه مرزی مهران و دبیرخانه استانی این رویداد مستقردر اداره کل تا پایان این رویداد بزرگ معنوی خالصانه پای کار هستند.

در جریان واقعه کربلا، ‌نام‌های مقدسی از کودکان و نوجوانان مثل: حضرت قاسم، حضرت عبدالله‌بن‌حسن،‌ حضرت رقیه، حضرت علی‌اصغر وجود دارد و بهترین فرصت برای معرفی الگوهای رفتاری و اعتقادی به کودکان و نوجوانان زائر برپایی موکب ها و پایگاه های فرهنگی در مهران است.

فعالیت های فرهنگی و حضور کارکنان این اداره کل در اربعین امام حسین(ع) از ۳۱ ام مرداد ماه تا پایان اربعین در مکان های اعلام شده ادامه خواهد داشت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار