رئیس اداره مسافر اداره‌کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری گفت: از ابتدای طرح تا سوم شهریور ۵۵ دستگاه اتوبوس با ۲ هزار و ۳۰ نفر و یک مینی‌بوس با ۲۰ نفر به سمت مرزها سفر کردند که یک هزار و ۶۹ نفر از این زائران از مرز مهران وارد خاک عراق شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹ 26 August 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری و به نقل از فارس، اصغر رحیمی امروز در گفتگویی در شهرکرد با بیان اینکه طرح سفر به کربلا در ایام اربعین از ۱۰ مرداد ماه با پیش‌فروش بلیط روزانه آغاز شد، گفت: با وجود کمبود ناوگان عمومی تا کنون مشکلی در جابه‌جایی زائران به مرز‌ها نداشتیم، زیرا که بیشتر سفر‌های انجام شده به صورت شخصی و یا با کاروان بوده و کمتر از طریق خرید بلیط صورت گرفته است.

رئیس اداره مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری افزود: امسال برای سهولت در جابه‌جایی زائران اپلیکیشن "آیرو " نیز راه‌اندازی شد که مسافر می‌تواند با نصب این برنامه، تعداد صندلی و زمان سفر خود را مشخص کند و به صورت درب‌به‌درب به مقصد برسد.

وی بیان داشت: این سفر با خودرو‌های سواری و با قیمتی مناسب‌تر از بلیط اتوبوس انجام می‌شود که رضایت مسافران را به همراه دارد.

رحیمی ادامه داد: این برنامه در حال حاضر فقط در مرکز استان راه‌اندازی شده است و در صورت استقبال در سایر شهرستان‌ها نیز مجاز به فعالیت می‌شود.

رئیس اداره مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه سفر با مینی‌بوس تا مسافت ۷۰۰ کیلومتر و میدل‌باس تا ۹۰۰ کیلومتر نیز مجاز اعلام شده است، اظهار داشت: از ابتدای طرح تا سوم شهریورماه ۵۵ دستگاه اتوبوس با ۲ هزار و ۳۰ نفر و یک مینی‌بوس با ۲۰ نفر به سمت مرز‌ها سفر کردند که یک هزار و ۶۹ نفر از کل مسافرانی که با اتوبوس جابه‌جا شدند از مرز مهران وارد خاک عراق شدند.

وی ادامه داد: با وجود طرح اربعین و استفاده بیشتر از ظرفیت اتوبوس‌ها در این طرح مشکلی در تردد دیگر محور‌ها نداریم و سرویسی کنسل نشده است.

رحیمی در پایان گفت: به کلیه شرکت‌های حمل و نقل اعلام شده است که در طول طرح اربعین نسبت به توقف در مکان‌های مجاز به خصوص در مجتمع‌های رفاهی برای ادای فرضیه نماز و صرف غذا اقدام کنند که در صورت قصور با شرکت خاطی برخورد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار