سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلیدبا بیان اینکه برداشت سیب‌زمینی در شهرستان اقلید تا اواخر آبان‌ماه ادامه دارد، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود بالغ‌بر 300 هزار تن محصول تولید و علاوه‌بر تامین نیاز بذری کشاورزان، روانه بازارهای داخل و خارج کشور شود.
کد خبر: ۱۱۲۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳ 27 August 2023

تابناک فارس به نقل از ایانا: ارسلان صالحی با بیان اینکه برداشت سیب‌زمینی در شهرستان اقلید تا اواخر آبان‌ماه ادامه دارد، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود بالغ‌بر 300 هزار تن محصول تولید و علاوه‌بر تامین نیاز بذری کشاورزان، روانه بازارهای داخل و خارج کشور شود.

وی با بیان اینکه ورود تدریجی محصول به بازار باعث می‌شود کشاورزان تولیدات خود را به قیمت مناسبت‌تری به فروش برسانند و خریداران نیز با قیمت‌ پایین‌‎تری سیب زمینی را تهیه کنند، افزود: متوسط تولید سیب زمینی در شهرستان اقلید 40 تن در هکتار است و به‌عنوان قطب تولید سیب‌زمینی در استان فارس محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت سیب‌زمینی در شهرستان اقلید نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته، اضافه کرد: توسعه کشت سیب‌زمینی توسط کشاورزان پیشرو و شرکت‌های تولیدکننده بذر با ارقام با کیفیت و گواهی شده و از طبقات بذری S,SE,E موجب شده مزارع این شهرستان شاهد افزایش عملکرد و تولید محصول بازار پسندتری باشند.

وی با بیان اینکه استفاده از ارقام زودبازده و کشت به‌موقع محصول باعث شده محصول سیب‌زمینی شهرستان اقلید زودتر وارد بازار مصرف شود، خاطرنشان کرد: جِلی، بانبا، میلوا، سیفرا، چلنجر، فابولا و کلمبا از عمده ارقام سیب‌زمینی کشت شده در مزارع شهرستان اقلید است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید ابراز امیدواری کرد با وجود ظرفیت‌های مناسب و بسترسازی‌های در دست انجام برای سرمایه‌گذاران، زنجیره تولید سیب‌زمینی از تولید بذر تا صنایع تبدیلی و سردخانه‌ای در این شهرستان مهیا شود.

برچسب ها: برداشت ، سیب زمینی ، اقلید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار