مدیر امور منابع آب شهرستان های شهریار، ملارد و شهرقدس از پر و مسدود کردن ۱۶ حلقه چاه آب غیرمجاز و جلوگیری از تخلیه سالانه ۱۵۸ هزار و ۴۰۰ مترمکعب آب از سفره های زیرزمینی در محدوده عملکرد این این شرکت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲ 27 August 2023

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان، حیدر دهقانی روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: با تلاش واحد حقوقی و با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی طی یک هفته کاری تعداد ۱۶ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور، به عمق کلی۴۸۰ متر و دبی هشت لیتر برثانیه پر و مسدود شد.

وی با تاکید بر اینکه این چاه ها در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی و حفاظت از منابع آب های زیرزمینی مسدود شد، افزود: با انسداد این چاه از از تخلیه سالانه ۱۵۸ هزار و ۴۰۰ متر مکعب آب از سفره های زیر زمینی این امور جلوگیری شد.

این مسئول با تاکید بر ارتباط و همکاری خوب دستگاه قضایی با این امور برای برخورد با متخلفان، خاطرنشان کرد: برداشت بی رویه از منابع آب های زیر زمینی عواقب جبران ناپذیر کاهش آب‌های سطحی از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شورشدن و کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت این موضوع، این امور با جدیت تمام در راستای صیانت از منابع آبی و برخورد با متخلفان تلاش خواهد کرد.

مدیر امور منابع آب شهرستان های شهریار، ملارد و شهرقدس یادآور شد: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ،تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار