وزیر راه و شهرسازی؛
وزیر راه و شهرسازی بیان داشت : اتوبوس های برون شهری از فردا با ۲۵ درصد کاهش نرخ بلیط، زائران را به سمت مرزها جهت عزیمت به عراق انتقال می دهند.
کد خبر: ۱۱۲۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ 02 September 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ مهرداد بذرپاش افزود :  بخش عمده ای از اتوبوس های برون و درون شهری جهت جابجایی زائران به سمت مرزها به ویژه مهران به عنوان پرترددترین گذرگاه زمینی کشور اعزام شده اند.

 وی گفت : از ابتدای صفر تاکنون ۲ و میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران عبور کرده اند که از این تعداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر خارج و ۶۸۰ هزار نفر وارد شده اند.

بذرپاش ادامه داد : هم اکنون ۱۱۵ کیلومتر از مسیر منتهی به مرز چذابه چهار خطه شده است و با توجه به خطوط ریلی در خرمشهر ترد زائران در این مرز سه برابر شده است و امروز با حضور معاون اول رییس ‌جمهور ایران و نخست‌ وزیر عراق خط ریلی شلمچه - بصره به عنوان که یک طرح راهبردی برای ۲ کشور کلنگ زنی شد.

وی مطرح کرد : با توجه به افزایش زیرساخت ها، تعریض و بهسازی راه های مواصلاتی، افزایش گیت های تردد در پایانه مرزی، رفع علائم حادثه خیز، روشنایی طول مسیر، توسعه پارکینگ ها، افزایش امکاناتی چون مه پاش و سایبان زائران مشکل چندانی برای تردد یا توقف نداشتند.

 وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : وزیر راه و شهرسازی از زائران دارای ماشین شخصی خواست در صورت امکان به عنوان نذر سفر برخی از هموطنان فاقد خودرو را تا نزدیکترین مسیر با خود حمل کنند./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار