رئیس دامپزشکی مهران:
رئیس دامپزشکی مهران گفت: تعداد ۳ واحد قصابی که مبادرت به کشتار دام در خارج از کشتارگاه و بدون رعایت ضوابط بهداشتی کرده بودند شناسایی و با دستور قضایی پلمپ شدند.
کد خبر: ۱۱۲۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ 04 September 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ عمار رستمی فر رئیس دامپزشکی شهرستان مهران بیان داشت: تعداد ۳ واحد قصابی در سطح شهرستان که مبادرت به کشتار دام در خارج از کشتارگاه و بدون رعایت ضوابط بهداشتی کرده بودند شناسایی و با دستور قضایی پلمپ شدند.

وی افزود: با توجه به ضرورت تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تولیدی و عرضه فرآورده‌های خام دامی و حفظ سلامت مصرف کنندگان در ایام اربعین ۱۴۰۲، طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی به منظور کنترل بهداشتی انواع فرآورده‌های خام دامی در مراکز تولیدی و عرضه، رستوران‌ها و غذاخوری‌ های فعال، سردخانه‌های نگهداری مواد غذایی، خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی و مواکب در ایام اربعین حسینی (ع) در سطح شهرستان مهران در حال انجام است.

رئیس دامپزشکی شهرستان مهران ادامه داد: در همین راستا و در پی تلاش بی‌وقفه اکیپ نظارت بر بهداشت عمومی و فرآورده‌های خام دامی این شهرستان علاوه بر نظارت و ابلاغ، تذکرات بهداشتی به متصدیانی که ضوابط بهداشتی دامپزشکی را رعایت نمی‌کنند داده می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: طی گشت بهداشتی با مشارکت اداره دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان مقدار ۳۴۰ کیلوگرم گوشت مرغ منجمد با تاریخ مصرف نامعتبر کشف شده است.

رستمی تصریح کرد: بنابر نظر کارشناسان این اداره محموله مرغ منجمد کشف شده غیر قابل مصرف تشخیص داده شد.

رئیس دامپزشکی شهرستان مهران اظهار داشت: ضمن اخذ دستور شفاهی جانشین محترم دادستان شهرستان مهران و هماهنگی با دادستان محترم شهرستان مهران، محموله مذکور با حضور کارشناسان امحاء و صورتجلسه تنظیم شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از عموم مردم شهرستان درخواست داریم گوشت و فرآورده‌های گوشتی مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به شماره ۱۵۱۲ روابط عمومی دامپزشکی استان ایلام گزارش نمایند./ح

 

بیشتر بخوانید

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار