امام جمعه جم گفت: جوانان شهرستان جم از فرصت اشتغال در پارس جنوبی بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۱۱۲۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵ 08 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر و به نقل از مهر، حجت‌الاسلام محمد محمدی در خطبه‌های نماز جمعه جم با اشاره به شاخص‌های هفتگانه حکومت نبوی اظهار داشت: ایمان و معنویت، قسط و عدل، علم و معرفت، صفا و اخوت، صلاح اخلاقی و رفتاری، اقتدار و عزت و کار و حرکت از این شاخص‌ها است.

وی با بیان اینکه اربعین همایش بزرگ اقتدار و عزت شیعه است، ادامه داد: اربعین تمدن ساز و زمینه ظهور را فراهم می‌کند. اربعین امسال با شکوه و بسیار باعظمت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

امام جمعه جم با تقدیر از از مواکب شهرستان جم در مسیر نجف و کربلا و مرز شلمچه اضافه کرد: مواکب شهرستان جم و مردم ولایت مدار شهرستان با پشتیبانی و همراهی خود
خدماتی در خور و شایسته زائران اربعین حسینی تقدیم کردند و در پیاده‌روی اربعین خوش درخشیدند.

وی افزود: پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شهرستان جم با شکوه خاصی در شهر بهارستان و روستای آبگرمک برگزار شد که از همه متولیان برگزارکنندگان هیئت‌ها مسئولین شهرستان و شهر بهارستان و همه کسانی که کمک کردند و مردم عزیز جوانان اهل بیتی صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم

محمدی اضافه کرد: پیاده‌روی باشکوه ولایت در سالروز شهادت امام رضا با قوت و قدرت و با شکوه خاصی با همت مردم و مسئولین و هیئت‌های مذهبی، شورای هیئت‌های مذهبی سازمان تبلیغات در شهر جم برگزار می‌شود و از همه مسئولان می‌خواهم که تمام قد از این مجموعه پشتیبانی و خیرین و مردم عزیز مثل همیشه همکاری کنند.

وی با گرامیداشت سالروز قیام ۱۷ شهریور و خاطره امام و شهدا و شهدای جمعه خونین تاکید کرد: قیام ۱۷ شهریور دستاورد‌های بسیار زیادی داشته که خون‌های عزیزان و مردمی که در ۱۷ شهریور به شهادت رسیدند به ثمر نشست و بعد از پیام ۱۸ شهریور امام، عده زیادی از ارتشیان نیز به مردم پیوستند و بارقه امیدی در دل همه مردم به وجود آمد.

هنر انقلابی با بلوغ خود فاصله دارد

امام جمعه جم ضمن گرامیداشت سالروز وفات مرحوم آیت الله طالقانی و سالروز شهادت شهید مدنی گفت: سینمای انقلابی، سینمای متعهد است که می‌توان در قالب هنر آموزه‌های بسیار خوبی برای تربیت جامعه از او ساطع و انتقال داده شود.

وی با بیان اینکه هنر انقلابی هنوز با بلوغ استحقاقی خود فاصله دارد اضافه کرد: سینما می‌تواند نقش هدایتگری خوبی در ترویج فرهنگ صحیح و تربیت اسلامی و ایرانی داشته باشد.

تلاش غرب برای اسلام هراسی

محمدی با اشاره به اینکه اسلام هراسی همچنان سیاست منحوس و کثیف مستکبرین عالم است خاطرنشان کرد: اسلام هراسی نماد دورویی حقوق بشر غربی است. فرانسه پوش اسلامی را در مدارس ممنوع کرد و این یک نمادی از اسلام هراسی و توجه نکردن به آرا و عقاید مسلمانان است.

وی با اشاره به سوزاندن کتاب مقدس قرآن افزود: پرونده سازی علیه مسلمان و تبلیغات گسترده منفی علیه اسلام از شیوه‌های اسلام هراسی است که در غرب کماکان وجود دارد و جلو می‌رود.

امام جمعه جم با اشاره به اشتغال در مجتمع تولید گاز پارس جنوبی تصریح کرد: چند هفته گذشته مطلبی در خطبه‌ها بیان کردیم راجع به اصلاح امتیاز شهرستان در دفترچه پذیرش که الحمدالله اصلاح شد.

وی بیان کرد: به جوانان و افراد جویای کار توصیه می‌کنم از این فرصت استثنایی استفاده کنند و حضور پیدا کنند و انشاالله جذب شوند.

محمدی ادامه داد: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت که الان در شورای نگهبان است، برای برقراری نظام عادلانه و هماهنگ حقوق دستمزد برای تثبیت کار نیرو‌ها بهتر است که نیرو‌ها کارگران کارمندانی که مستقیماً قرارداد ندارند مستقیماً با دولت قرارداد معین داشتند، جذب شوند و ثبات شغلی پیدا کنند و حقوق عادلانه دریافت کنند.

وی تاکید کرد: انتظار داریم شورای نگهبان این مساله مهم را که مصوبه مجلس است تأیید کند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار