مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از آغاز اجرای طرح برخورد با تخلف سد معبر صنف موتورسیکلت‌فروشی‌های سطح شهر از جمله خیابان سروش اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶ 06 September 2023

روح الله ابوطالبی اظهار کرد: برخی از مشاغل، حرفه‌ها و مغازه‌داران اعم از نمایشگاه‌داران اتومبیل،مغازه‌داران موتورسیکلت فروشی و سایر عمده‌فروشی‌های سطح شهر و یا حتی برخی شهروندان با پارک موتورسیکلت، بخشی از سطح پیاده رو را اشغال می‌کنند و مزاحم عابران پیاده می‌شوند.

وی افزود: بر همین اساس اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان، ابتدا طبق بند یک ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها (سد معبر صنوف) با متخلفان برخورد خواهند کرد و در صورت استنکاف و استمرار تخلف توسط کسبه، شهرداری از طریق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها( رسیدگی به تخلفات؛ پارک و توقف موتورسیکلت در پیاده‌رو) ،می‌تواند مراتب تخلف را پس از تذکر به صورت موقت یک هفته‌ای و در صورت تکرار به مدت یک ماه، موتورسیکلت‌ها را توقیف کند.
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: بر همین اساس و به منظور ایجاد نظم و امنیت ترافیکی، پلیس راهور شهرستان اصفهان با هماهنگی مقام قضائی و همکاری عوامل انتظامی، اقدام به اجرای طرح برخورد با تخلف سد معبر از سوی موتورسیکلت فروشان کردند.
وی ادامه داد: همچنین تیمی از ماموران پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری اصفهان ابتدا با آموزش و تفهیم تذکر به متصدیان و مغازه‌داران و در نهایت در صورت تکرار تخلف و عدم تمکین به قانون،اعمال توقیف کردند.

ابوطالبی گفت: مرحله نخست این طرح با اعمال قانون در خیابان سروش اصفهان واقع در منطقه سه با بیش از ۳۵ فروشگاه و مغازه عرضه فروش موتورسیکلت با توقیف تعدادی موتورسیکلت در پیاده‌رو اجرا و در محله دوم این طرح در منطقه ۱۰ اجرا خواهد شد.
وی تاکید کرد: این مدیریت برای ایجاد نظم و انضباط و پیشگیری از ایجاد تخلف با اجرای طرح‌های مقابله با سدمعابر، اجازه تضییع حقوق شهروندان را نخواهد داد؛ زیرا سد معبر موتورسیکلت‌ها در پیاده‌روها تهدیدی جدی برای امنیت عابران، مشتریان،ساکنان وخانواده‌ها محسوب می‌شود و طرح جمع آوری و انتقال موتورسیکلت‌های پارک شده در پیاده روها برابر درخواست های مکرر شهروندان از پلیس صورت گرفته است.

وی گفت: صنف میوه فروشان که در تمامی خیابان‌ها پراکنده هستند، دارندگان نمایشگاه خودرو که بیشترین سد معبر آنها مربوط به خیابان امام خمینی(ره) و خیابان چمران است ، صنف اسپرت فروشی‌های خیابان صغیر،مسجد سید و حکیم‌نظامی که شاکیان فراوانی دارند و نیز صنف موتورسیکلت فروشان خیابان سروش و واحدهای صنفی بازار بزرگ اصفهان بیشترین تخلف سدمعبر را در اصفهان دارند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان همچنین به آمار برخورد این مجموعه در پنج ماه اول امسال اشاره و اضافه کرد: در پنج ماه ابتدای سالجاری تذکر و پیشگیری به بیش از ۱۰ هزار و ۱۰۰ واحد صنفی،صدور و اخطاریه به ۲ هزار و ۶۵۶ واحد و رفع تخلف ۹ هزار و ۶۵۵ واحد صنفی صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار