معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس: پیش بینی می‌شود در آغاز مهر ماه امسال حدود ۹۴ هزار کودک فارس در کلاس اول ثبت‌نام کرده باشند.
کد خبر: ۱۱۲۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳ 10 September 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مجید بذرافکن افزود: فارس ۵۱۴ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی دارد که سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۴۰ نفر از آنها به مدرسه وارد نشده یا ترک تحصیل کرده بودند.

وی ادامه داد: اطلاعات این کودکان که در سن تحصیل مدرسه‌ای بودند برای مدیریت در سامانه شهید محمودوند ثبت شد و پیگیری برای جذب هر ۱۰ دانش‌آموز به یک راهبر آموزشی سپرده شد.

بذرافکن اضافه کرد: در فارس ۳۵ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم شناسایی شدند که از این شمار ۱۱ هزار و ۲۴۰ نفر دبستانی بودند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس بیان کرد: با تلاش‌های راهبران آموزشی سه هزار و ۵۰۰ نفر در نوبت نخست و یکهزار دبستانی در مرحله دوم به کلاس‌های درس بازگردانده شدند.

وی یادآور شد: همه بازماندگان از تحصیل رصد شده‌اند اما دسترسی به برخی از آنها به دلیل ارائه آدرس اشتباه میسر نشده، در برخی موارد کودک فوت کرده اما ثبت نشده، کودک دچار عقب ماندگی ذهنی شدید بوده و امکان ادامه تحصیل نداشته یا همراه با خانواده مهاجرت کرده بود.

بذرافکن اظهار کرد: به طورکلی سال تحصیل گذشته، سالی موفقیت آمیز برای جذب کودکان بازمانده از تحصیل فارس بود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس توضیح داد: شناسایی بازماندگان از تحصیل در مقطع ابتدایی به این صورت انجام می‌شود که موالید یک سال از سوی ثبت احوال ارائه و با کودکان ثبت نام شده در سامانه سیدا تطبیق داده می‌شود تا مشخص شود که آیا همه کودکان متولد شده وارد چرخه آموزش مدرسه‌ای شده‌اند یا خیر و مواردی که تطابق نداشته‌ باشند شناسایی و پیگیری می‌شوند تا در صورت امکان جذب فرآیند آموزش شوند.

وی اعلام کرد: پیش بینی می‌شود در آغاز مهر ماه امسال حدود ۹۴ هزار کودک فارس در کلاس اول ثبت‌نام کرده باشند.

 

ثبت نام کلاس اولی‌های مهر ماهی؛ امسال بله، از سال آینده خیر

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با اشاره به تبصره یک بند ۲۹ ثبت نام دانش‌آموزان مبنی بر ثبت نام کودکان متولد ۲ تا ۳۰ مهرماه ۹۶ در پایه اول ابتدایی، گفت: این تبصره از سال آینده لغو می‌شود.

بذرافکن افزود: این کودکان در سال تحصیلی پیش رو با ۲ شرط گذراندن دوره پیش دبستانی و ثبت در سامانه سیدا و ظرفیت داشتن مدارس در فارس نیز ثبت نام می‌شوند.

وی بیان کرد: برخی از مدارس شیراز و دیگر شهرستان‌ها هنوز برای ثبت نام کلاس اولی‌های مهرماهی ظرفیت دارند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: با این حال ثبت نام این کودکان در مدرسه به والدین توصیه نمیشود چرا که هر چه کودک رشد شناختی بهتری کسب کند، در روند تحصیل عملکرد موفق تر خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار