آنچه در این دریای بیکرانه عشق ودلدادگی به نمایش گذاشته شد موج عظیمی بوداز همدلی مردم و مسئولان که برای خدمت گذاری گوی سبقت از هم می ربایند.
کد خبر: ۱۱۲۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴ 12 September 2023

تابناک ایلام ، امین دانیالی ::بازهم اربعین حسینی ع  چون مائده ماندگار خدای حکیم آمد و صلابت مردمی به وسعت دشتها و شفا فیت دریاها به منصه ظهور رسید .

مردمی که سالها ی دفاع مقدس اتحاد و اقتدار خود را در پاسداری از کیان کشور خویش ثابت کرده واین بار نیز ارادت خودرا به دستگاه عظیم امام آزادگان نشان دادند.

محبت مهران هرسال در محرم نمایان می شود ودر اربعین بامیزبانی از میلیونها زوار حسینی ع دریای مهربانی وخادمی مردم مهران به میلیون ها انسان دل شیفته و زوار کربلا به اوج می‌رسد.

اینجا مهران است مهرانی با وسعت یک ایران و به گستره ای به گرمی قلبهای عاشق وچشمهای گریان زوار حسین ع .....

مهران کوچکی که به یمن مائده ماندگار الهی زمان اربعین به وسعت کشور و شاید یک جهان بزرگ می شود و خود را برای پذیرای از زوار اربعین حسینی ع  آماده می‌کند.

مهرِ مهران پیر وجوان ومسئول وغیر مسئول زن و مرد نمی شناسد اینجا درب خانه ها به روی همه بازاست اینجا برای خودش یک جهان قشنگ پر از عاطفه و احساس وخدمت و دلدادگی تبدیل گردیده است.

در اینجا مددمانش ماه محرم دنبال کسب و کار نیستند مزد کسب و کارشان را سر سفره اهل بیت دریافت می کنند .

با یکی از اهالی شهر مهران هم صحبت شدم او گفت : ما درطول سال به عشق این که محرم میاد واربعین و خدمت به زوار سپر ی میکنیم زنده ایم و به زندگی ادامه می‌دهیم.

ایشان ادامه داد :تازه بعد از اربعین امسال به تکاپوی اربعین بعد می افتیم .

نورالهی ازشهروندان مهران افزود :خیلی از مردم خوب و مهمان نواز مهران در ابام اربعین کسب وکار خود را در شهر ها تعطیل می کنند و به کمک خانواده می آیند تاخدمت رسانی کنند .

همه اینها نشان از عشق آنان به اولاد فاطمه .س. است و برای رضایت دل زینب کبر ا س.....

یکی از بهترین عرصه‌های خدمت‌گزاری به بندگان خدا و بلکه خدمت برتر و بالاتر خدمت به مهمانان پروردگار عالمیان و زائران اماکن شریفی است که خداوند جایگاه آنها را رفیع گردانیده.

اما صادق ع فرمودند : کسى که در راه سفر اربعین و زیارت قبر نورانی امام حسین ع متحمل هزینه شده و از اموالش انفاق نموده و از سرمایه اش خرج کند در مقابل هر درهمى که انفاق و کرده هزار درهم برایش منظور مى‌شود.

اربعین عرصه ی خدمتگزاری ، تمرین صبوری و خدمت بی منت ، عرصه مدیریت خودجوش مردم ، تعامل بین اقشار ، مسئولین و هیئت ها برای رضایت خداست است .

اربعین می تواند الگوی برای دیگر عرصه ها باشد و در آن یاد بگیریم از اربعین که ایرانی ها و شیعیان می توانند کار گروهی انجام دهند .

آنچه در این دریای بیکرانه عشق ودلدادگی به نمایش گذاشته شد موج عظیمی بوداز همدلی مردم و مسئولان که برای خدمت گذاری گوی سبقت از هم می ربایند.

مسئولین و مردم مهران بی ریا وساده و با شوق و نشاط معنوی و بدور از تشریفات و خود نمایی همه در کنارهم دریک سطح مشغول فداکاری برای رونق دین خدا و نهضت امام حسین (ع) بودند .

آنان نشان دادند که برای خدمت به فرا گیر شدن فرهنگ اهل بیت ع و آرامش دل آقا امام زمان عج از جان و مال و زندگی خود بگذرند.

امسال و به یمن مساعدت مردم و مدیریت مدیران استان بهترین وزیبا ترین جلوه ماندگار نوکری اهل بیت ع در تاریخ این حماسه جهانی در مهران رقم خورد و بعنوان یک مائده شیرین خدایی همه مردم را متنعم کرد.

امیدواریم درسایه پروردگار عالمیان و توجهات خاص امام حسین ع و در لوای مائده ماندگار اربعين شاهد توفیق روز افزود مردم و مدیران استان و توسعه و ترقی زیرساخت‌های کل استان بخصوص مهران قهرمان و مدفن شهیدان و کنام شیران بوده ودر سالهای آینده مهرانی لطیف و شریف و نظیف تر از امسال داشته باشیم و چون یک مائده ماندگار الهی آن را باجان و دل خود دوست بداریم.

بی شک با کارنامه قبولی که امسال مدیریت استان و مردم شریف مهران ودیگرشهرهای استان درخدمتگذاری کسب کردند برگ زرین ونشان شایستگی خدمت اهل بیت ع دریافت خواهند کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار