ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی به ارزش ۴.۷ میلیارد دلار از این استان صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۲۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱ 12 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر، علی سلیمانی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این میزان صادرات انجام شده نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارای رشد ۱۲ درصدی است.

وی افزود: متانول، آمونیاک، انواع گاز مایع، کود اوره، پلی اتیلن و پلی استایرن از مهمترین محصولات پتروشیمی صادر شده از این استان بوده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر تصریح کرد: یک چهارم کالا‌ها و تولیدات داخلی که به خارج از کشور صادر می‌شود از طریق گمرکات این استان به ۴۵ کشور دنیا انجام می‌شود.

سلیمانی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون، ۹۰۰ هزار تن کالا وارداتی از گمرکات استان بوشهر ترخیص و وارد کشور شده است.

وی بیان کرد: عمده کالا‌های وارداتی استان بوشهر شامل لاستیک، لوازم یدکی خودرو، موتورسیکلت، دوچرخه، تجهیزات نیروگاهی، ماشین‌آلات راهسازی و میوه‌های گرمسیری است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر ادامه داد: مبدأ عمده واردات استان بوشهر به ترتیب کشور‌های امارات، چین، فیلیپین، هند، ژاپن، ترکیه و روسیه است.

وی یادآور شد: با همکاری همه جانبه دستگاه‌های متولی، کالایی رسوبی در بنادر استان بوشهر وجود ندارد و همه این کالا‌ها در بستر‌های قانونی، تعیین تکلیف شده است.

سلیمانی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در کمترین زمان ممکن کالا‌های وارداتی در گمرکات این استان ترخیص می‌شوند.
منبع/نبض انرژی

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار