مسؤول دبیرخانه پنجمین دوره اعطای جایزه علمی و فناوری مصطفی(ص) با اشاره به حضور ۱۵۰ میهمان از دانشمندان و رسانه‌های خارجی در اصفهان گفت: آئین اعطای نشان علمی جایزه علم و فناوری مصطفی عصر دوشنبه هفته آینده در اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲ 13 September 2023

حسین ربانی با بیان اینکه جایزه مصطفی از سال ۱۳۹۱ شروع به فعالیت کرده، گفت: تا کنون چهار دوره از این جایزه برگزار شده و اصفهان میزبان  پنجمین  دوره جایزه مصطفی  است که به واسطه اعطای این جایزه برنامه‌های مختلفی شکل می‌گیرد.

مسؤول دبیرخانه  پنجمین دوره اعطای جایزه علمی و فناوری مصطفی(ص) با اشاره به حضور حدود ۱۵۰ مهمان از دانشمندان و رسانه‌های خارجی در اصفهان اظهار کرد: مهمانان یک هفته در اصفهان حضور دارند و در این هفته به واسطه آئین اعطای جایزه مصطفی برنامه‌های علمی و فرهنگی مختلفی داریم. 

وی با بیان اینکه حضور مهمانان خارجی در اصفهان فرصت‌های زیادی را برای توسعه علم و فناوری در استان فراهم خواهد کرد، خاطرنشان کرد: ارتباط میان دانشمندان خارجی با محققین دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان نتایج بلندمدت اقتصادی به همراه خواهد داشت.

ربانی با بیان اینکه مهمانان خارجی سفیران اصفهان، ایران و جهان اسلام به دنیا خواهند بود، درخصوص برنامه‌های این رویداد عنوان کرد: امسال حوزه انرژی، محیط زیست، پزشکی، هوش مصنوعی و اکوسیستم علم و فناوری در این رویداد مورد توجه است. 

مسؤول دبیرخانه پنجمین دوره اعطای جایزه علمی و فناوری مصطفی(ص) با بیان اینکه  دانشگاه اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شهرک علم و فناوری، دانشگاه تربیت مدرس میزبان نشست‌های علمی این رویداد است اضافه کرد: تعداد قابل توجهی از برنامه‌ها در اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره با اینکه دانشکده‌های دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان برنامه‌های متفاوتی را برای دانشمندان دارند، گفت: برنامه‌هایی به طور ویژه در حوزه هوش مصنوعی در نظر گرفته شده، از جمله آنها  برنامه دانش‌آموزی و گردهمایی فعالان هوش مصنوعی است. 

ربانی در ادامه بیان کرد: افتتاحیه این برنامه، عصر جمعه هفتم مهرماه در سالن اجلاس است و شنبه هشتم مهرماه همزمان سه برنامه موازی تحت عنوان استپ علمی و بازدید از شرکت‌های شهرک علمی تحقیقاتی، برگزاری رویداد ملی سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی به میزبانی اتاق بازرگانی و گردهمایی فعالان  شبکه پژوهش‌های بین رشته‌ای برگزار خواهد شد.

مسؤول دبیرخانه پنجمین دوره اعطای جایزه علمی و فناوری مصطفی(ص) با اشاره به برنامه‌های روز دوم رویداد، خاطرنشان کرد: یک‌شنبه، دانشمندان با توجه با حوزه‌های تخصصی خود به دانشگاه‌های مختلف اصفهان رفته و ممکن است از صنایع مختلف نیز بازدید داشته باشند، بعد از نشست‌ها، ضیافت علمی فرهنگی برای مهمانان خارجی تدارک دیده شده است.

وی افزود: در این ضیافت از هنرمندان اصفهانی دعوت شده تا آثار خود را ارائه دهند و شبکه‌سازی علمی و فرهنگی نیز اتفاق بیفتد، روز دوشنبه، نشست‌های فناوری برگزار خواهد شد، شرکت‌ها نیازهای خود را عنوان می‌کنند تا مهمانان خارجی در حوزه فناوری و مدیریت، راه حل خود را بیان کنند. 
 
ربانی با بیان اینکه اصلی‌ترین برنامه عصر دوشنبه، آئین اعطای نشان علمی جایزه علم و فناوری مصطفی(ص) در چهلستون برگزار می‌شود و پنج نفر برتر جایزه مصطفی(ص) در نشست خبری بعدی معرفی خواهند شد. 

مسؤول دبیرخانه پنجمین دوره اعطای جایزه علمی و فناوری مصطفی(ص) درخصوص هزینه‌های مالی بیان کرد: بخشی‌ از هزینه‌ها از طریق خیرین و منابع وقف تامین شده ولی هزینه‌های اجرایی بر عهده اصفهان است که بسیاری از منابع مالی با همکاری و همدلی دستگاه‌های مرتبط تامین شده است. 

جایزه مصطفی که از آن به عنوان نوبل اسلامی یاد می‌شود تاکنون ۱۴ برگزیده داشته است که پنج نفر از آنها ایرانی بوده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار