دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان یزد گفت: خانواده هایی که فرزند سوم به بعد آنها از تاریخ ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشند، مشمول دریافت زمین در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می شوند.
کد خبر: ۱۱۲۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵ 18 September 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مهدیه السادات حسینی مطلق با اشاره به تغییر شرط سن تولد در واگذاری زمین به خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر، گفت: در آیین نامه جدید ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده هایی که فرزند سوم به بعدشان ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) به بعد متولد شده باشند، زمین تعلق می گیرد.

 مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد، افزود:  پیش از این شرط واگذاری زمین ۲۴ آبان ۱۴۰۰ (تاریخ ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) بود، که در آیین نامه ای جدید به ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ تغییر کرد و مشمولین می توانند با مراجعه به سایت نهضت ملی مسکن، قسمت قانون جوانی جمعیت، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
 
مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد، افزود: تاکنون با اهدای بیش از سه هزار قطعه زمین ۲۰۰ متری به خانواده های مثبت سه فرزند و چهار فرزند زیر ۲۰ سال در دو دوره، استان یزد در رتبه اول واگذاری زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت قرار گرفته است و به زودی دور سوم واگذاری ها به مشمولین این قانون که نسبت به ثبت نام و تکمیل مدارک خود اقدام کرده اند، انجام می شود.
 
گفتنی است؛ طبق ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، دولت مکلف است یک قطعه زمین حداکثر ۲۰۰ متر مربع برای ساکنین در روستاها یا شهر های کمتر از ۵۰۰ هزار نفر پس از تولد فرزند سوم پس از تاریخ تصویب این قانون و خانواده های دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال، اعطا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار