معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان گفت: با شکل‌گیری پلیس انفال در روستای زیارت گرگان فرایند ساخت و ساز غیرمجاز در این روستا سیر نزولی به خود گرفت.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲ 20 September 2023

به گزارش تابناک گلستان، مهدی سیاری اظهارکرد: مقوله ساخت و ساز‌های غیرمجاز در روستای زیارت گرگان سابقه حدودا ۲۰ ساله دارد، فرآیندی که علاوه بر تخریب محیط زیست و منابع طبیعی باعث برخی پیامد‌های اجتماعی در منطقه شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب گرگان گفت: در سال‌های اخیر و با هدف کنترل و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در روستای زیارت موضوع شکل‌گیری پلیس انفال در این روستا در دستور کار مقامات قضایی قرار گرفت.

وی افزود: با حضور پرسنل اداراتی همچون منابع طبیعی، امور اراضی، محیط زیست، آب منطقه‌ای و نیروی انتظامی کانکس و ایستگاه و بازرسی در ورودی روستای زیارت در منطقه ناهارخوران ایجاد شد تا جلوی ورود مصالح برای ساخت و ساز‌های غیرمجاز در روستای زیارت گرفته شود.

سیاری گفت: براساس اقدامات پیش بینی شده از ساعت هفت صبح لغایت ۲۳ شب وظیفه کنترل و بازرسی از خودرو‌های عبوری و جلوگیری از ورود مصالح به روستای زیارت بر عهده نیروی انتظامی و ساعت ۲۳ لغایت هفت بامداد بر عهده سایر دستگاه‌های دخیل در پلیس انفال سپرده شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب گرگان بیان کرد: آمار‌های رسمی بیان‌گر کاهش شدید ساخت و ساز‌های غیرمجاز در روستای زیارت بوده که این امر ثمره تلاش و همکاری نهاد‌های اجرایی نیروی انتظامی و مجموعه مقامات قضایی است.

وی یادآور شد: با ساز و کار‌های اجرایی ترسیم شده، هیچ ممانعتی برای ساخت و ساز‌های مجاز در روستا وجود ندارد و افرادی که در بافت رسمی روستای زیارت و با پروانه به دنبال ساخت و ساز هستند می‌توانند مصالح خود را به روستا منتقل کنند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار