امام جمعه کرج تصریح کرد: اگر ایران قوی نبود رئیس‌جمهورش نمی‌توانست این‌گونه از روی عزت و اقتدار از منافع ملی کشورش در سازمان ملل دفاع کند؛ و کشور متخاصم را به چالش پاسخ گویی بکشاند.
کد خبر: ۱۱۲۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴ 23 September 2023

انتقال درست فرهنگ دفاع مقدس تضمین‌کننده امنیت ملی کشور است

به گزارش «تابناک البرز» حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه سی و یکم شهریورماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت امام عسکری در سال ۲۶۰ قمری و آغاز امامت امام عصر ارواحنا فداه است که این امامت را تبریک عرض می‌کنم، بیان داشت: از خدای تعالی طلب می‌کنم که ان‌شاءالله همه ما از اعوان‌وانصار امام زمان(عج) قرار دهد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه یکی از رموز یاری امام عصر(عج) ادای حقوق مردم است، اظهار داشت: معلی بن خنیس از یاران خاص امام صادق علیه‌السلام است؛ از امام درباره حقوق مؤمنین سؤال کرد که حقوق مؤمن چیست؟ حضرت فرمودند: «هفتاد حق است که جز هفت مورد آن را به تو نمی‌گویم؛ می‌ترسم نتوانی همه آن‌ها را ادا کنی نسبت به تو نگرانم»؛ یکی از آن هفت‌تا این است: «شب و روز برای برآوردن نیازها و رفع مشکلات مؤمن تلاش کنی. وقتی این‌چنین کردی به ولایت ما که ولایت خداوند است نائل می‌شوی» لذا شب و روز برای برآورده شدن حاجات مؤمن تلاش کردن انسان را به ولایت خدا و اهل‌بیت نزدیک می‌کند.

یکی از راه‌های خوشحال کردن امام علیه‌السلام برطرف کردن گرفتاری‌های مردم است

امام‌جمعه کرج در ادامه با تأکید بر اینکه یکی از راه‌های خوشحال کردن امام علیه‌السلام برطرف کردن گرفتاری‌های مؤمن است، گفت: امام کاظم علیه‌السلام فرمود: «هر کس نیاز یکی از دوستان ما را برآورد گویی نیاز همه ما ائمه را برآورده کرده است؛ یعنی کار همه ما را انجام داده است»؛ دیده‌اید که در دعا می‌خوانیم خدایا من را از شتاب کنندگان به‌سوی برآوردن نیازهای امام زمان قرار بده «اللّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصارِهِ وَأَعْوانِهِ، وَالذَّابِّینَ عَنْهُ، والْمُسارِعِینَ إِلَیْهِ فِی قَضاءِ حَوَائِجِهِ…» من جایگاهی داشته باشم که حوائج امام زمانم را برآورده کنم. فضیلت بالایی است که از خدا می‌خواهیم.

حکومت باید به‌عنوان برادر به حقوق مردم آشنا باشد و در رعایت آن هم کوشاتر باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه افزود: امام عسکری فرمودند: «بالاترین مقام نزد خدا برای آشناترین مردم است نسبت به حقوق برادران دینی‌اش و جدی‌ترین ایشان در ادای آن حقوق بشناسی و بعد ادا کنی»، این پیش خدا خیلی مقرب است؛ این مطلب هم البته فقط مربوط به فرد نیست؛ ابعاد اجتماعی و حاکمیتی هم دارد. حکومت باید به‌عنوان برادر به حقوق مردم آشنا باشد و در رعایت آن هم کوشاتر باشد تا نزد خدا ارزشمند باشد آن حکومت. اینکه امامین انقلاب بر خدمت به مردم تأکیددارند که همه مسئولین خود را خدمتگزار بدانند از همین باب است.

ائمه علیهم‌السلام عهده‌دار حفظ دنیا و آخرت مردم هستند

وی در ادامه با اشاره به زیارت جامعه کبیره، عنوان کرد: «وَاسْتَرْعاکُمْ اَمْرَ خَلْقِهِ» به معنای مراعات کردن و نگه‌داشتن و حفظ کردن است. معنای این عبارت این می‌شود که خدای تعالی از امام معصوم به‌خصوص در این عصر از امام زمان سلام‌الله‌علیه این را می‌خواهد که مردم را نگهداری و حفظ و مراعات آن‌ها را بکن. نه‌فقط مردم بلکه همه مخلوقات. این حفظ و مراعات گاهی مادی است، گاهی معنوی، گاهی ظاهری است، گاهی باطنی؛ یعنی ائمه علیهم‌السلام عهده‌دار حفظ دنیا و آخرت مردم هستند؛ دنیایی که در مسیر آخرت باشد.

ارتباطمان را با امام زمانمان بیشتر کنیم

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه ارتباطمان را با امام زمانمان بیشتر کنیم، گفت: در روایت دارد که هر مقدار که شما به ما توجه دارید ما هم به همان مقدار به شما توجه داریم. به ما توسل کنید برای شما دعا می‌کنیم. ببینید امام زمان در دل ما چگونه است؛ همان مقدار که در دل ما هست ما هم به همان مقدار در دل امام زمانمان هستیم.

انسان‌های بی‌نام‌ونشان در دنیا ولی نام‌آشنا در آسمان عظمتی خلق کردند که پاداش آن ماندگاری است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه امروز ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس است، اذعان داشت: به همه رزمندگان سرافراز آن دوره که امروز به‌عنوان جانبازان، اسرا و خانواده شهدا هستند که یادگاران آن دوران هستند، به همه آن‌ها و به مردم بزرگوار خودمان تبریک عرض می‌کنیم و یاد و خاطره شهدا را گرامی می‌داریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم ایران در طول دوران انقلاب از قبل و بعد از پیروزی با حماسه‌های متعدد عزت‌آفرین مواجه بودند؛ که هیچ‌کدام به عظمت دلاوری‌ها و افتخاراتی که در حماسه دفاع مقدس واقع شد نمی‌رسد. انسان‌های بی‌نام‌ونشان در دنیا ولی نام‌آشنا در آسمان با اراده‌های محکم و منور به نور ایمان عظمتی خلق کردند که پاداش آن ماندگاری است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه به بازخوانی بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در رابطه با دفاع مقدس پرداخت و گفت: همان‌طور که ملاحظه فرمودید حضرت آقا دو روز قبل، از چهار زاویه به مسئله جنگ پرداختند؛ و مثل همیشه تبیین جامعی از آن زمان و موقعیت‌هایی که چه اتفاقاتی را چه کسانی و با چه دستاوردهایی برای مردم و برای کشور رقم زدند بیان فرمودند.

بیانات حضرت آقا در جلسات با اقشار مختلف مردم کاملاً تبیینی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه بیانات حضرت آقا در این جلساتی که با اقشار مختلف مردم دارند کاملاً تبیینی است، گفت: روش جهاد تبیین را آقا آموزش می‌دهد. مثلاً با مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی گذشته از تکریم اهالی و علما و بزرگان منطقه تبیین کردند با این عبارت که «می‌خواهم آن تصویر غلطی را که دشمنان این ملت از بعضی از مناطق کشور ارائه می‌کنند باطل کنم. من می‌خواهم حقیقت را برای افکار عمومی درزمینهٔ برادرانمان در بخش‌های مختلف کشور روشن کنم» به این عبارت دقت کنید؛ یعنی نمی‌خواهد فقط تاریخ بگوید؛ بلکه روشنگری و افشای روش دشمن در دشمنی‌هایش را می‌کند. این تبیین است. اعلام‌خطر است. نشان دادن صحنه به کسانی است که خوابند یا خودشان را به خواب‌زده‌اند.

حق و باطل را عوضی نگیریم

وی در ادامه ابراز داشت: این دیده‌بان بصیر امت، هم نقشه‌های دشمن و روش‌های آن‌ها را افشا می‌کند که می‌خواهند بحران‌آفرینی کنند و بعد راه‌های مقابله را یاد می‌دهد. هشدار می‌دهد که غفلت نکنیم، بیدارباشیم، حق و باطل را عوضی نگیریم. با استفاده از آیه قرآن کریم یک قاعده به ما دادند و آن اینکه ببینید این کاری که می‌کنید و اقدامی که دارید چه کسی را خوشحال می‌کند. اگر کاری کردید که دشمن را عصبانی کرد این کار شما خوب است.

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه یادآور شد: یکی از کارهایی که استکبار را به‌شدت عصبانی می‌کند و نشانه استقامت ماست و در مسیر درست حرکت کردن ما است که در این راهی که می‌رویم داریم درست می‌رویم، همین شعار مرگ بر آمریکایی‌ است که هر جمعه شما می‌گویید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه بیان رهبری در شمردن زوایای جنگ برای این است که متوجه باشیم باید این بزرگی و عظمت را حفظ کنیم، گفت: وظیفه امروز همه، حفظ این دستاوردهاست. تربیت نسلی مثل دیروز و خلق حماسه‌هایی متناسب با مسائل روز و در عرصه‌های پیش رو. انتقال درست فرهنگ دفاع مقدس تضمین‌کننده امنیت ملی کشور است.

در مسیر قوت و قدرت قرار داریم / وقتی قوی باشیم میتوانیم امنیت و منافع ملی خود را تأمین کنیم

وی خاطرنشان ساخت: همان دونقطه اساسی مورد هدف دشمن است و در دیدار با مردم سیستان تذکر دادند: یکی وحدت ملّی، یکی امنیت ملّی؛ که در مقابله با دشمن به‌شدت جدی هستیم. الحمدالله در مسیر قوت و قدرت قرار داریم. وقتی قوی باشیم می‌توانیم امنیت و منافع ملی خود را تأمین کنیم. همین وحدت ملی و اقتدار است که دشمنان ما را که سال گذشته به اغتشاش‌گران خط می‌دادند و تقویت می‌کردند و از براندازی حرف می‌زدند، مجبور می‌کند امسال جور دیگری سخن بگویند.

با ناامیدی تمام حاضر شدند اموال ایران را پس بدهند

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه تصریح کرد: در یک گردهمایی تبلیغاتی همین رئیس‌جمهور آمریکا در جواب کسانی که از او خواستند به اعتراض‌های ایران رسیدگی کند، گفت: «نگران نباشید، ما ایران را آزاد خواهیم کرد». حالا وقتی دیده‌اند مردم ما در این جنگ ادراکی که راه انداخته بودند بر اعتقادات خودش راسخ است و پیروز از میدان بیرون آمده با ناامیدی تمام حاضر شدند اموال ایران را پس بدهند.

عامل نجات کشور در فتنهها همین حضور مردم است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه تأکید کرد: حضور درصحنه این نقش را دارد که آقا فرمودند: «عامل نجات کشور در فتنه‌ها همین حضور مردم است». آقا! مردم انقلابی ایران تا امروز درصحنه‌های مختلف حاضر بودند. بازهم اگر آن‌ها غلطی بکنند، داغ سنگین‌تری بر دلشان خواهیم گذاشت. البته باید بدانیم به خاطر ضرباتی که خورده‌اند، تلاش می‌کنند حواس‌ها را پرت کنند و ما را مشغول کنند؛ لذا دوباره داعش و تکفیری‌ها را با لطایفی به صحنه آورده‌اند و در محور مقاومت و مناطق گوناگون موردنظر ما اقدامات خرابکارانه و امثال‌ذلک انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: رژیم پلید کودک کش صهیونیستی در طرحی که داده بودند به‌عنوان هزار ضربه چاقو که برای ایران هزار بحران ایجاد کنند تا ایران را از پا درآورند، طرح خودشان را عملیاتی هم کردند چه مستقیم چه نیابتی با عناصر مزدوری که دارند، اما مردم ایران در مقابل این هجمه‌ها با مقاومت خود چنان ضربه‌ی سهمگینی به آنان زد که تمام نقشه‌ها را بر آب کرد.

هرچه امروز داریم از دفاع مقدس داریم

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه این مقاومت را ما در دوران دفاع مقدس تجربه کردیم و رشد دادیم، گفت: الآن هرچه داریم از دفاع مقدس داریم. حضرت آقا فرمودند: «دفاع مقدس حق حیات بر ما دارد». این خیلی سخن مهمی بود؛ یعنی هرچه داریم از جنگ داریم امروز. عده‌ای شیطنت می‌کنند، پرت‌وپلا حرف می‌زنند، حرف‌های بی‌ربط می‌زنند، جنگ را در مقابل چشمان جوانان امروز ما که آن دوره را ندیدند جور دیگری ترسیم می‌کنند؛ البته این از کم‌کاری ماست.

ما در جنگ دوست و دشمن را شناختیم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه به بازخوانی بیانات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در این رابطه پرداخت و گفت: حضرت امام فرمودند: «هرروز ما در جنگ برکتی داشته‏ایم که در همه صحنه‏ها از آن بهره جسته‏ایم. ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده‏ایم. ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده‏ایم. ما در جنگ پرده از چهره تزویر جهان خواران کنار زدیم. ما در جنگ دوستان و دشمنانمان را شناخته‏ایم. ما در جنگ به این نتیجه رسیده‏ایم که باید روی پای خودمان بایستیم. ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم. ما در جنگ ریشه‏های انقلاب پربار اسلامی‌مان را محکم کردیم. ما در جنگ حس برادری و وطن ‏دوستی را در نهاد یکایک مردمان بارور کردیم. ما در جنگ به مردم جهان و خصوصاً مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمامی قدرت‏ها و ابرقدرت‏ها سالیان سال می‏توان مبارزه کرد... جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظام‏های فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند... درحالی‏که صدای اسلام‏خواهی آفریقا از جنگ هشت‏ساله ماست. علاقه به اسلام‏شناسی مردم در آمریکا و اروپا و آسیا و آفریقا یعنی در کل جهان از جنگ هشت‏ساله ماست...». این بیانات که در منشور مشهور امام است را یک‌بار بخوانید. خیلی عجیب بود. تک‌تک این بندها را برایش یک خطبه مطلب دارم اما فرصتش نیست که بگویم اینکه می‌گوید ما در جنگ دوست و دشمن را شناختیم یعنی چه؟! همه این‌ها توضیح دارد.

دشمنیها تمام نشده و دشمنان ما از ایران قوی میترسند / ایران تا ابرقدرتی راهی ندارد

وی در ادامه تأکید کرد: آنچه مسلم است این است که دشمنی‌ها تمام نشده و دشمنان ما از ایران قوی می‌ترسند. لذا با القاء ناکارآمدی و یا سنگ‌اندازی در مسیر پیشرفت ایران و ایجاد ده‌ها مسئله و چالش می‌خواهند نپذیرند که ایران قوی است و تا رسیدن به قله چند قدمی بیشتر ندارد و البته این را به‌خوبی درک کرده‌اند که ایران تا ابرقدرتی راهی ندارد، لذا از ایران به‌عنوان رقیب خود نام می‌برند.

ایران تمام توطئهها و نقشههای شوم دولتهای مختلف آمریکا را بر آب کرده است

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه ایران در عرصه‏ های مختلف امنیتی، سیاسی، اقتصادی و نظامی و فرهنگی در این سال‌ها با آمریکا جنگیده و تمام توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دولت‌های مختلف آمریکا را بر آب کرده است، گفت: فهرست طولانی از اقدامات خوارکننده آمریکا توسط ایران لااقل در این چند سال اخیر وجود دارد که حکایت از دست برتر ایران دارد؛ این یعنی توانمندی؛ یعنی قدرت.

اگر ایران قوی نبود رئیس‌جمهور نمیتوانست از روی عزت و اقتدار از منافع ملی در سازمان ملل دفاع کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه اگر ایران قوی نبود رئیس‌جمهورش نمی‌توانست این‌گونه از روی عزت و اقتدار از منافع ملی کشورش در سازمان ملل دفاع کند؛ و کشور متخاصم را به چالش پاسخ گویی بکشاند، گفت: امروز ابرقدرتی فقط به توان بالای نظامی و یا اقتصادی نیست، بلکه ابرقدرت به کشوری می‌گویند که در روابط بین‌الملل و طرح‌ها و مسائل جهانی بتواند تأثیرگذار باشد، بتواند در هر نقطه‌ای از جهان یا در چند منطقه از جهان به‌طور هم‌زمان پروژه‌هایی که احتیاج به قدرت در اجرا را دارد عملیاتی کند. برای همه این‌ها که عرض می‌کنم شما می‌توانید نمونه‌های فراوانی ببینید.

تاثیرگذاری آمریکا تمام شد

وی در ادامه افزود: می‌خواستند ما را منزوی کنند، اما نتیجه چه شد؟ شانگهای و بریکس و ده‌ها موضوع ازاین‌دست. وقتی سخن از افول آمریکا می‌زنیم منظور همین نقش تأثیرگذاری است که دیگر ندارد؛ و کسی امروز جز بخشی از اروپا که پادوئی او را می‌کند و نفس مصنوعی می‌دهد به او که شاید دوباره سرپا شود گوش به حرف او نیست. آمریکا تمام شد؛ اما یک عده‌ای هنوز در داخل اسمش که می‌آید دلشان هری می‌ریزد و دلشان برایش به تپش می‌افتد.

ایران قویتر از گذشته با تمام توان تا رسیدن به دولت کریمه مهدوی ادامه خواهد داد

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: ایران چهل‌وچند سال است در اوج تحریم‌ها، اوج توطئه‌ها، اوج جنگ‏های سخت و نیمه سخت و نرم بدون اتکا به هیچ قدرتی غیر از قدرت الهی، اسلام ناب محمدی، رهبری امام المسلمین، شهدای گران‌قدر و پاک و تلاش هزاران جوان برومند روی پای خود ایستاده و با روحیه جهادی عناصر انقلابی خود علیرغم همه سنگ‌اندازی‌ها برای خنثی کردن و یا متوقف کردن ملت از حرکت روبه‌جلو، مرزهای علم و فناوری در عرصه‌های مختلف را پشت سر گذاشته؛ و رتبه‌های برتر دنیا را کسب کرده. آنان امید دارند ایران اسلامی نابود شود؛ اما ایران قوی‌تر از گذشته با تمام توان تا رسیدن به دولت کریمه مهدوی ادامه خواهد داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در خاتمه اظهار داشت: یک نکته امیدآفرین عرض کنم: در کتاب میر مهر نوشته است: در دوران جنگ جهانی اول و اشغال ایران توسط قوای روس و انگلیس، مرحوم آیت‌الله‌العظمی نائینی خیلی پریشان بودند و نگران از اینکه این وضع به کجا خواهد انجامید، نکند این کشور شیعه از بین برود و سقوط کند. در همین حال، شبی به امام عصر متوسل می‌شوند و در حال توسل و گریه و ناراحتی در عالم رؤیا می‌بینند؛ دیواری است به شکل نقشه ایران که شکست برداشته و خم‌شده و در حال ریختن است. در این حال می‌بیند که حضرت ولی‌عصر دست مبارکشان را به دیوار گذاشتند و آن را بلند کردند و آن را سر جایش قراردادند و فرمودند: «اینجا شیعه خانه ماست؛ می‌شکند، خم می‌شود، خطر هست، ولی ما نمی‌گذاریم سقوط کند. ما نگهش می‌داریم.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار