مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: در ۶ ماه اول سالجاری فرزندآوری در این استان ، ۴.۵۹ درصد نسبت به نیمه اول سال گذشته کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۱۲۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲ 23 September 2023

مجتبی یکتامنش اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا شهریور ماه امسال بیش از ۲۶ هزار و ۲۳۳ سند ولادت نوزاد در استان اصفهان به ثبت رسیده است.

وی افزود: ۲۵ هزار و ۸۹ نوزاد به صورت تک زایی، ۵۲۲ مورد به صورت دوقلو و ۲۸ سه قلو و چهار مورد چهار قلوزایی از ابتدای سال تاکنون در اصفهان رخ داده است.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان تصریح کرد: کل اسناد نیم سال گذشته، ۲۷ هزار و ۴۹۶ مورد ولادت بوده که در مقایسه ۶ ماه اول سالجاری سال گذشته فرزندآوری بیشتر رخ داده است و امسال ۴.۵۹ درصد به نسبت مشابه سال گذشته کاهش موالید داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه باروری یکی از اصلی‌ترین مؤلفه تغییرات جمعیتی در هر محدوده جغرافیایی است، تصریح کرد: بسیاری از تغییرات ساختار و ترکیب جمعیت در یک نقطه حاصل کاهش و افزایش تعداد ولادت‌هاست.

یکتامنش در مورد صدور شناسنامه نوزادان گفت: شناسنامه به‌صورت مکانیزه و در قالب شناسنامه‌های جلد سبز رنگ‌ برای نوزاد چاپ می‌شود و تا سن ۱۵ سالگی (قبل از عکسدار شدن) مورد استفاده فرد قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: سازمان ثبت احوال با طرح‌ها و خدمات نوین برای این گروه سنی طرح کارت‌های شناسایی و هویتی جدید را دست اقدام دارد که به محض عملیاتی شدن آن اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار