مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: اکنون هیچ مدرسه تمام کانکسی در استان وجود ندارد و کلاس های درس کانکسی برای مهر امسال حذف شده است.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳ 25 September 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، حامد رخسار پور، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۷۶ کلاس درس کانکسی در استان حذف و سازه امن برای استفاده دانش‌آموزان احداث شده است.


وی خاطر نشان کرد: سرانه دانش‌آموزی استان به طور میانگین ابتدای دولت سیزدهم ۶.۴۷ و اکنون ۶.۶۸ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز بوده در حالی که سرانه استاندارد ۸.۳۹ و میانگین کشوری ۵.۲۳ است.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۲۱ سرویس بهداشتی برای مدارس بدون سرویس ساخته شده عنوان کرد: این پروژه‌ها بالغ بر ۱۵۲ میلیارد ریال هزینه دربر داشته است.


رخسارپور همچنین از خرید تجهیزات آموزشی برای ۴۲۰ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۶۷۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت: ۴۵۰ مدرسه با هزار و ۳۷ کلاس درس هم از ابتدای دولت سیزدهم استانداردسازی شده است.


وی ادامه داد: آسفالت محوطه ۱۴۰ مدرسه با متراژ ۲۰۳ هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال نیز از دیگر اقدامات طی ۲ سال گذشته است.
همچنین ایزوگام ۲۰۱ مدرسه به متراژ ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع از ابتدای دولت سیزدهم انجام شده است.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: طی ۲ سال گذشته ۳۲۶ کلاس درس با مشارکت خیران و اعتباری بالغ بر هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال احداث شد.


رخسارپور یادآور شد: در حال حاضر ۱۶۳ پروژه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در دست احداث در استان وجود دارد که احداث ۴۳۹ کلاس درس به مساحت ۷۹ هزار مترمربع از جمله این طرح‌هاست.


وی ادامه داد: مهرماه امسال و با آغاز سال تحصیلی جدید ۵۶ پروژه در قالب ۱۶۵ کلاس درس به مساحت ۱۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع مورد بهره برداری قرار می‌گیرید.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی اظهار کرد: با تأمین تجهیزات سرمایشی و گرمایشی استاندارد، اکنون در هیچ مدرسه‌ای دراستان بخاری نفتی ندارد.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار