آقای وزیر خودتان گفتید که بگوییم
متاسفانه درهاي بيمارستاني به نام كوثر با امكانات درماني مجهز بسته بوده و تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشكي و برخی از مسئولان ارشد استان البرز براي خريد و يا اجاره اين مركز تا كنون بي‌نتيجه مانده است.
کد خبر: ۱۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶ 07 March 2015
به گزارش تابناک – البرز: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی طی سخنانی که پایگاه خبری وزارت بهداشت آن را منتشر کرده، گفته است: اولین دستگاهی هستیم که در طول عمر کشور از مردم می خواهیم آزادانه عملکرد ما را نقد کند.
سید حسن هاشمی در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به برگزاری همایش نقد عملکرد دولت یازدهم در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: اولین دستگاهی هستیم که در طول عمر کشور از مردم می خواهیم آزادانه عملکرد ما را نقد کند و برگزاری این همایش فرصت خوبی برای پاسخ به انتقادات منتقدین است.
وی با بیان اینکه در این خصوص باید با شفافیت عمل نماییم تصریح کرد: شفافیت از فساد جلوگیری می کند.
به دنبال این اظهارات وزیر بهداشت، این پرسش مطرح می‌شود که "مگر پیش از این مردم و رسانه‌ها، دغدغه‌ها و نیازهای خود را به طور شفاف و صریح بیان نکرده‌اند.
تابناک البرز چندین گزارش در این حوزه منتشر کرده و بارها اعتراض مسئولان ارشد استان از جمله نماینده ولی فقیه در البرز و استاندار را پوشش خبری داده است.
البته دکتر هاشمی وزیر بهداشت دولت حسن روحانی هفته گذشته به استان البرز سفر کرد، اما تنها به بازدید از زندان قزلحصار پرداخت و با مقامات ارشد استان از جمله استاندار البرز دیداری نداشت. شاید به همین دلیل برخی از ضعف‌ها و کمبودهای این استان به اطلاع وزیر نرسیده باشد.
به دنبال دعوت وزیر بهداشت، آخرین گزارش تابناک درباره فقر و محرومیت استان البرز در حوزه امکانات بیمارستانی و درمانی باز نشر می‌شود.
استان البرز با جمعيت بيش از 3 ميليون ‌نفری و دارا بودن 6 شهرستان از جمله كرج، ساوجبلاغ، نظرآباد، فرديس، طالقان و اشتهارد، مشكلات درماني و بيمارستاني بسياري دارد.
از جمله آنكه شهرستان فرديس با جمعيت بالغ 500 هزار نفر حتي يك تخت بيمارستاني نداشته و بيماران در اين شهرستان براي طي كردن مراحل درماني بايد به كرج و يا تهران مسافرت كنند.
همچنين شهرستان 175 هزار نفري نظرآباد نيز تنها يك مركز درماني و بيمارستاني به نام بيمارستان امام حسن مجتبي (ع) دارد كه امكانات آن جوابگوي نياز شهروندان نظرآبادي نيست.
وضعيت شهرستان‌هاي اشتهارد و طالقان نيز به همين صورت است و اكثر بيماران در اين مناطق مجبور به حضور در كرج هستند.
جالب آنكه شهرستان كرج نيز خود كمبودهاي بسياري داشته و در اين استان بسياري از عمل‌هاي جراحي از جمله پيوند كليه به دليل كمبود امكانات انجام نمي‌شود.
به طور قطع 15 مركز بيمارستاني، نمي‌تواند جوابگوي نياز 3 ميليون شهروند البرزي باشد.
اين شرايط اعتراض آيت‌الله سيد محمد مهدي حسيني همداني نماينده ولي فقيه در استان البرز و خطيب جمعه شهرستان كرج را نيز در پي داشته است.
وي در نخستين جلسه هيئت امناي امدادگران عاشورايي البرز به ميزباني جمعيت هلال احمر البرز گفته بود كه "البرز در حوزه درماني استاني فقير است و شهرستان فرديس از داشتن يك تخت بيمارستاني محروم است."
حسيني همداني در ادامه با اشاره به مشكلات حوزه سلامت در البرز از شهرستان فرديس نام برد و در خصوص كمبودهاي درماني اين شهرستان تازه تاسيس، گفت: فرديس با دارا بودن بيش از ۵۰۰ هزار نفر جمعيت از داشتن يك تخت بيمارستاني محروم است.
در اين رابطه سيد حميد طهايي استاندار البرز نيز به مشكلات اعتراف داشته و مي‌گويد: متأسفانه برخی از شهرستان‌های این استان فاقد بیمارستان هستند که باید تدابیر اساسی برای ایجاد و راه‌اندازی مراکز درمانی اندیشیده شود.
به گفته طهايي، استان البرز با وجود اينكه از تاسيس رسمي آن چند سال مي‌گذرد، اما همچنان در سايه تهران قرار گرفته و جزو محروم ترين نقاط كشور به شمار مي‌آيد.
با وجود تمام کمبودهای پزشکی و درمانی استان البرز که موجب افزایش مشکلات مردم این استان شده، یک بیمارستان تخصصی در آستانه تخریب شدن است.
در این رابطه چندی پیش حميد درفشي، رئيس دانشگاه علوم پزشكي البرز فاش کرده است که البرز محروم‌ترين استان در حوزه سرانه بيمارستاني است و فقدان فضاي بيمارستاني موجب شده تا ضريب اشغال تخت‌هاي بيمارستاني در البرز به بالاي 100 درصد برسد. كمبود فضاي درماني موجب شده تا 70 درصد بيماران البرزي براي انجام اقدامات درماني به تهران مراجعه كنند.
وی در ادامه به وجود بيمارستان كوثر وابسته به وزارت دفاع و نيروهاي مسلح در كرج اشاره كرده و گفته است: متاسفانه درهاي بيمارستاني به نام كوثر با امكانات درماني مجهز بسته است و تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشكي براي خريد و يا اجاره اين مركز تا كنون بي‌نتيجه مانده است.
درفشی خاطرنشان كرد: كمبود امكانات درماني و بيمارستاني در البرز در حالي است كه اين بيمارستان با برخورداري از امكانات موجود، هيچ‌گونه خدماتي به بيماران ارايه نمي‌دهد.
رييس دانشگاه علوم پزشكي البرز ادامه داد: 100 تخت اين بيمارستان و بخش دياليز آن با 20 تخت مي‌تواند كمك شاياني به ارائه خدمات مطلوب به بيماران البرزي كند، لذا از مسئولان انتظار داريم تا به اين مهم رسيدگي كنند و امكان استفاده مردم از اين بيمارستان را فراهم آورند.
با این وجود، به نظر می‌رسد که روند تخریب بیمارستان کوثر جدی‌تر از آن است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی می‌گوید.
تحقیقات خبرنگار تابناک حاکی از آن است که برخی به دنبال تغییر کاربری زمین بیمارستان کوثر هستند، چرا که ارزش ریالی زمین فوق با افزایش تورم و افزایش قیمت زمین، به چندین میلیارد تومان رسیده و تغییر کاربری زمین این بیمارستان، سود ده‌ها میلیارد تومانی را برای سودجویان به همراه دارد.
در این زمینه رئیس شورای اسلامی شهر کرج از رسانه‌ها خواسته است که با افشاگری، مانع از تخریب بیمارستان کوثر شوند.
محمود دادگو به خبرنگاران می‌گوید: متاسفانه دست‌های پشت‌پرده برای تغییر کاربری بیمارستان کوثر به کار افتاده و رسانه‌ها باید با افشاگری، اجازه ندهند امکانات بیمارستانی و درمانی محدود استان البرز و کلانشهر کرج اینگونه از بین برود.
وی همچنین از نهادهای نظارتی و بازرسی نیز خواست با کسانی که در پشت‌پرده برای از بین بردن بیمارستان کوثر نقشه کشیده و به فکر پاساژ‌سازی هستند، برخورد کنند.
 

بیشتر بخوانید:
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار