امام جمعه بوشهر با تأکید بر استفاده از روش‌های دانش‌بنیان در بانکداری گفت: شیوه بانکداری در شرایط کنونی نیاز به یک تحول فوق‌العاده دانش‌بنیان با موازین اسلامی برای حل مشکلات اقتصادی جامعه دارد.
کد خبر: ۱۱۲۸۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶ 30 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر، با تبریک میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق علیه‌السلام و گرامیداشت هفته وحدت نقش مهم اتحاد و انسجام در جامعه را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: اگر وحدت در جامعه وجود نداشته باشد آن کشور دچار بحران‌های مختلف و اختلاف بین مذاهب، اقوام و زمینه بروز فتنه‌ها فراهم می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر، اتحاد را برطرف کننده اختلافات و مشکلات جامعه و زندگی دانست و بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) تجلی بخش اسلام ناب محمدی (ص) بر اساس دستورات الهی بر روی وحدت تأکیدات فراوانی دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه دشمنان اسلام با ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی اهداف و دسیسه خود را دنبال می‌کنند گفت: جهان استکبار دنبال اختلاف و تفرقه در جوامع اسلامی و زندگی مسلمانان است با جامعه و زندگی‌ها متلاشی شود.

امام جمعه بوشهر جامعه دارای اتحاد و وحدت را نشان از عقلانیت، رشد فکری و استفاده از دین مبین اسلام دانست و تأکید کرد: یکی از آموزه‌های دین اسلام اتحاد و انسجام در جامعه است که امام راحل و مقام معظم رهبری روی این مهم تأکیدات فراوانی کرده‌اند.

صفایی بوشهری، با بیان اینکه رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) یک نعمت بی‌بدیل الهی است که جامعه غیرمتمدن و جاهل قبل از خودشان را به سمت تمدن اسلامی هدایت کردند گفت: هفته وحدت نماد اسلامیت، عقلانیت و مدیریت کارآمد اسلامی است.

وی با بیان اینکه دشمنان دنبال تفرقه و جنگ‌های داخلی اقوام و حتی بین کشور‌های دارای مهاجرین است تصریح کرد: دشمنان همواره در اندیشه ایجاد آشوب در ایران اسلامی هستند که با هوشمندی امت اسلامی و هدایت‌های مقام معظم رهبری تاکنون توطئه‌های جهان استکبار شکست خورده، ولی باید همواره مواظب باشیم چراکه شکست وحدت در جامعه مورد توجه ویژه دشمنان در جامعه اسلامی ایران است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با قدردانی از قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران حسب دستور مقام معظم رهبری با شناسایی مشکلات و محرومیت‌های استان‌ها با اعتبارات بالا نسبت به رفع مشکلات و محرومیت‌ها اقدام می‌کنند که جای تقدیر و سپاس دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه به شیوه بانکداری در جامعه اسلامی پرداخت و با بیان اینکه در عرصه بانکداری دچار اشکالات عدیده‌ای هستیم اضافه کرد: به این اشکالات اقتصاددانان دلسوز و مقام معظم رهبری تذکرات داده‌اند، بانکداری دارای ویژگی‌های خاصی است که نخستین آن‌ها تجمیع و حفاظت از نقدینگی مردم است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مدیریت نقدینگی و جهت‌دهی آن باید در خدمت مردم و عرصه تولید باشد خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی نقدینگی بانک‌ها باید در جهت رشد تولید ناخالص ملی باشد به همین سبب اقتصادی که یکی از پایه‌های آن بانک است باید این مجموعه کاملاً در خدمت مردم و عرصه رشد تولید با ارائه تسهیلات باشد.

صفایی بوشهری یکی از عوامل تورم در جامعه را بنگاه‌داری بانک‌ها در استفاده از نقدینگی مردم دانست و تأکید کرد: اگر بانک‌ها نقدینگی مردم به سمت تصدی‌گری و بنگاه‌داری خودشان ببرند قطعاً ایجاد تورم می‌کند و خدمات لازم هم به مردم عرضه نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تأکید بر تحول در بانکداری و استفاده از روش‌های دانش‌بنیان گفت: شیوه بانکداری در شرایط کنونی نیاز به یک تحول فوق‌العاده دانش‌بنیان با موازین اسلامی برای ارائه خدمات به مردم و رشد تولید داریم.

وی با بیان اینکه مسئولان حوزه اقتصادی باید در این عرصه چاره‌اندیشی کنند افزود: هر چه زودتر باید مسئولان حوزه اقتصادی ایران در این زمینه اندیشه و چاره‌اندیشی کنند در غیر این صورت بخش‌های مختلف جامعه دچار مشکل می‌شود که مقام معظم رهبری روی این موضوع تذکر داده‌اند.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر، باتأکید بر توجه به مدیریت بارش باران و سیلاب تصریح کرد: اکنون در آغاز فصل پاییز قرار داریم باید از هم اکنون نسبت به مدیریت بارش‌های باران در پیش تدبیر و اندیشه شود تا در هنگام بارش باران از ایجاد مشکلات و بحران پیشگیری شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر توجه به مدیریت طرح‌های آبخیزداری، آبخوان‌داری سیل‌بندها، استحکام مسیل‌ها و سازه‌های در مسیر جاری شدن آب‌های روان گفت: باران یک نعمت است، ولی اگر مدیریت نشود به یک آسیب و مشکل تبدیل می‌شود.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و شهدای این نیرو بر توجه به مشکلات نیازمندان، محرومان و فقرا تأکید کرد و افزود: مسئولان و مدیران به محرومان، فقرا و نیازمندان توجه ویژه و خدمات بیشتری ارائه کنند.

صفایی بوشهری، توجه به مشکلات تحصیلی نیازمندان در نقاط مختلف استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: کمک به افراد محروم و بی‌بضاعت یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

خطیب نماز جمعه بوشهر بر توجه به حل مشکلات و تحقق مطالبات جامعه ایثارگران از جمله خانواده معظم شهدا تأکید کرد و گفت: توجه به خانواده معظم شهدا و جامعه ایثارگران باید در دستور کار همه مسئولان قرار گرفته شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار