۸۰ دانشمند و ۴۰ رسانه در نشست‌های علمی شهرک علمی و تحقیقاتی و سه دانشگاه اصلی شهر اصفهان حضور دارند.
کد خبر: ۱۱۲۹۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸ 30 September 2023

دبیر پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) در اصفهان در ارتباط با برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی در روز‌های دوم و سوم این رویداد گفت: دانشمندان جهان اسلام در جریان این رویداد، در قالب استپ‌های علمی با بدنه علمی شهر اصفهان ازجمله (استادان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی) تبادل اطلاعات علمی می‌کنند.
حسین ربانی افزود: رویداد تبادل علم و فناوری (استپ علمی) از امروز به مدت دو روز در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و سه دانشگاه اصلی این شهر ازجمله دانشگاه اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه صنعتی در حال برگزاری است.
وی گفت: بر این اساس نشست علمی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، با سه پنل علمی در موضوعات شبکه‌سازی، نوآوری‌های حوزه علم و فناوری و توسعه فناوری در حال برگزاری است.
حسین ربانی ادامه داد: در روز یکشنبه نیز محل اسنپ علمی در سه دانشگاه اصلی شهر اصفهان است که دانشمندان براساس تخصص، در دانشکده‌های مربوط به حوزه فعالیت خود تقسیم می‌شوند.
دبیر پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) گفت: حدود ۸۰ دانشمند خارجی و ۴۰ رسانه در این استپ‌های علمی امروز و فردا شرکت می‌کنند و ۲ تا ۳ دانشمند در هرکدام از دانشکده‌های میزبان در نشست با اساتید و دانشجویان و ورکشاپ‌ها و پنل‌های علمی شرکت می‌کنند.
جایزه مصطفی (ص) با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری از اوایل دهه ۹۰ شروع به کار کرد و تاکنون چهار دوره آن در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شده است.
پنجمین دوره رویداد جایزه مصطفی (ص) تا دوشنبه دهم مهرماه در اصفهان پیگیری می‌شود و با اعطای جایزه مصطفی به دانشمندان برتر در باغ موزه چهلستون اصفهان به کار خود پایان می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار